Sorulara Dön
Evrim & Abiyogenez

Hayvanken bitki ya da tam tersi olan bir canlı türü var mı?

Soru biraz tuhaf gelecek ama çevresel şartlar vb gereği türünü tamamen değiştiren bir canlı türü var mııdır?

Öncelikle şunları netleştirelim: Hayvanlar ve bitkiler ayrı alemler (kingdom). Evrim, Ağaç şeklinde ilerler. Soy ağacınız gibi düşünün. Hayvanlar ve bitkiler çok çok çok çok çok uzak "kuzen". Yaklaşık 1,5 milyar yıl önce[1] ortak ataları var. Yani soy hatları çok uzun zaman önce ayrılmış kuzenler. Dolayısı ile hayvandan bitki, bitkiden hayvan evrimleşemez. Kuzeninizin size dönüşmeyeceği gibi ya da daha yakın kuzenler olan şempanzelerin insana, insanın şempanzelere dönüşmeyeceği gibi. Bitkiler ve hayvanlar o kadar farklı ki sadece bitkilerin (ya da tam tersi) hayatta kalabileceği bir ortamda hayvanlar bitkiler (gibi) evrimleşmeyecektir, bütün hayvanlar ölecektir.

Taksonomideki(canlıların sınıflandırılması) her takson(tür, cins, aile, şube vs. grupları için) başka bir soy grubunu ifade eder. Belli başlı özellikleri değil. Örneğin termitler karıncalara benzetilebilir ama soy hatları itibariyle hamam böceklerinin bulunduğu taksona dahildir. Asla bir termit soy hattı karınca olarak adlandırılamaz(ileride genetik bilimi çığrından çıkar da her yer hibrit genlere sahip canlılarla dolup taşarsa ayrı) Karınca olmak bir soy hattına mensup olmak ve o soy hattındaki diğer türlerle paylaşılan bir takım benzerliklerle ilgilidir. Hayvan ve bitkilerde de durum budur. İkisi birer soy hattıdır.

Ama dersen ki benim bitkiden anladığım fotosentez yapmak, ben fotosentez yapan hayvan isterim, fotosontez yapan hayvan var mı? Var :D https://evrimagaci.org/kleptoplazi-bir-hayvan-bitki-genlerini-calip-klorofil-uretip-fotosentez-yaparak-kendi-besinini-uretebiliyor-514

Bitkiler gibi sabit hayat süren hayvanlar da var. İkisi bir arada olsa hayalindeki bitki hayvan oluşur sanırım :D

Yani bir takım özellikleri taşıyabilirler. Bir bitki bir ihtimalle hayvan, bir hayvan bitki izlenimi verebilir. İmkansız değil. Ancak genel anlamda genetikleri, hücre yapıları çok farklı kalacaktır. Biraz incelendiğinde bitki mi hayvan mı olduğu net bir şekilde anlaşılacaktır.

Böcekçil beslenen bitkilerin böcek olmadığı veya yakalayamadığı koşullarda sadece fotosenteze dayalı ve topraktan alabildiği protein ve nittojenle hayatta kalabilmeyi başarması gibi birşey olabilir mi?

Sorulara Dön