Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Hayvan vücutlarındaki şekiller neye göre ve nasıl oluşmuştur?

281 görüntülenme
Teşekkür (4)
Hatırla (1)
Takip

KAYNAK 1

Hayvanların gövdesinde bulunan desenler veya çizgiler, çim, bitkiler vb. gibi çevreleriyle eşleşir.Bu, hayvanların yırtıcılar tarafından kolayca bozulmasını önler. çünkü zebra kendini çimlerin arkasına sakladığında, bu şeritler yırtıcıları tanımlamakta kafa karıştırır ve böylece koruma sağlar.

Zebra, çita gibi farklı hayvanların vücutlarında farklı şekil ve boyutlarda şeritler vardır.

Bu şeritler doğal kamuflaj görevi görür.Bu şeritler ile çalıların ve otların içinde yırtıcı hayvanlarından kolayca gizlenebilirler.

Bu şeritler, çalı ve çim arazilerinde harmanlanmalarına yardımcı olur, böylece yırtıcıları onları kolayca bulamazlar.

KAYNAK 2

Bazı hayvanların ve böceklerin vücutlarındaki desenler bir uyarlamadır. Bu kalıplar, yakın çevreleriyle uyum sağlamalarına yardımcı olur. Bu onlara iki fayda sağlar. Bu kamuflaj onları avcılardan koruyabilir ve / veya avlarından fark edilmemelerine ve kolay avlanmalarına yardımcı olabilir.

Bu modellerin bazı örnekleri yılan, kertenkele ve bukalemun derilerindekileridir. Geckos bu cilt desenlerini ölü yapraklara veya ağaç kabuğuna vb. Benzemek için kullanabilir. Bu uyarlamalarla hayvanlar kendilerini potansiyel yırtıcılardan koruyabilir ve potansiyel av tarafından fark edilmeden kalabilir. Böylece, bu uyarlamalar gıdaya daha kolay erişim ve koruma sağlar. Bu cilt modellerinin faydalarına bir başka harika örnek, zebra derisinde olanlar.

Bu çizgili paternin( Yapılacak herhangi bir şey için model; örnek. ,İzlenecek misal; izlenecek örnek. , Şekiller veya renkler dizisi; desen; motif) potansiyel yırtıcı hayvanların bir sürüdeki farklı hayvanları ayırt edememelerini sağladığı varsayılmıştır. Başka bir teori, çizgilerin zararlı böcekleri zebralara inmekten caydırmasıdır.

Hayvanlar ve böcekler üzerindeki paternlerin ek bir nedeni, avlanan hayvanın zehirli olduğu konusunda potansiyel bir yırtıcıya bir uyarı sinyali oluşturmaktır. Bu, zehirli ok kurbağaları ve birçok tırtıl türü için geçerlidir.

KAYNAK 3

Alan Turing'in biyolojik örüntü oluşum mekanizmasını hesaba katmak için reaksiyon difüzyon (RD) modelini ilk kez sunmasından bu yana elli yıldan fazladır. "Morfogenezin kimyasal temeli" başlıklı makalede Turing, embriyoda özerk olarak yapılan mekansal kalıpların kimyasal (hücresel) reaksiyonların durağan dalgası olarak üretildiği sonucuna vardı.

Bu yeni fikre deneysel biyologlar tarafından çok az ilgi gösterilmesine rağmen, son deneysel veriler RD mekanizmasının gerçekten hayvan gelişiminin bazı süreçlerinde işlev gördüğünü göstermektedir. RD mekanizmasının dahil olduğundan şüphelenilen fenomenler arasında, zebra balığı çizgili pigment deseni, aşağıdaki nedenlerden dolayı ideal bir model sistemi olarak vurgulanmıştır:

RD mekanizması tarafından yapılan sabit dalga canlı kalır ve sadece balık derisinde görülebilir; ve zebra balığı olarak, örüntü oluşumunun moleküler temelini açıklığa kavuşturmak için genomik bilgi ve moleküler genetik teknikleri kullanabiliriz. Bu derlemede, RD dalgasının deride nasıl yapıldığını ve korunduğunu ortaya çıkaran zebra balığı pigment patern formasyonu çalışmasındaki son gelişmeleri özetliyoruz.

AYRICA BAKABİLECEĞİNİZ LİNKLER:

591 görüntülenme
Teşekkür (4)

1. Brainly Hayvanlar neden vücutlarında farklı desenlere sahiptir
  2. eNotes Bazı hayvanların ve böceklerin vücutlarında desenler vardır. Bunun bir amacı var mı?
  3. pubmed.ncbi.nlm.nih.gov Hayvanlar Deri Desenlerini Nasıl Elde Ediyor: Canlı Bir Turing Dalgası Olarak Balık Pigmenti Deseni

“Bir hatayı yok etmek, çoğu zaman, yeni bir doğru ya da gerçek bulmak kadar iyidir; hatta bazen, daha iyidir!”