Puan Ver
Puan Ver

Genetik mühendisliğinde genleri nasıl değiştiriyorlar?

Genetik Mühendisliğinde genlerin kullanılımı genel olarak genlerin klonlanıp farklı yerlerde kullanılmasına dayanır. Kullanılan genler çoğalmalarının, barınmalarının, beslenmelerinin diğer türlere göre daha kolay olduğundan genelde bakteri (çoğunlukla Escherichia coli) gibi prokaryot türler kullanılır.

Gen klonlaması DNA moleküllerini özel bölgelerde, belirli sınırlarda kesen enzimlerin kullanılmasına dayanır ve bu enzimler restriksiyon enzimleri olarak adlandırılır. Yüzlerce farklı restriksiyon enzimi tanımlanmıştır ve her biri farklı DNA dizisini tanır ve şeker-fosfat bağlarını keser. Bu kesim sonucu elde edilen parçada en az bir adet tek zincirli uç oluşur. Bu uca yapışka uç denir. Farklı bir DNA molekülüne ait kısım aynı restriksiyon enzimi tarafından kesilir. Kesilen parça ve DNA iskeleti yapışkan uçlardan DNA ligaz sayesinde birleştirilir.

1. Campbell Bioyoloji İnternet üzerinden bir kaynak kullanmadığım için kitabın Google URL'sini yazdım. Bendeki Palme Yayınlarının dağıtımını yaptığı 9. serinin Türkçesi. Sayfa 396 Biyoteknoloji

“Uydurma gerçekler bilim için fazlasıyla zararlıdır; çünkü uzun süre varlıklarını korurlar. Az kanıtla desteklenen uydurma görüşlerse pek zararlı değildir, çünkü onları çürütmekten herkes keyif duyar.”