Puan Ver
Puan Ver

Farklı gezegenlerde farklı fizik yasaları mı vardır? Varsa dünyadaki fizik yasalarından farklı kanıtlanmış bir yasa bulunuyor mu?

Gözlemler sonucunda hiç bir yerde değişmeyen her zaman geçerli neden-sonuç ilişkilerine varılabiliyorsa,buna yasa denir fiziksel yasalarda zaten deniş itibarı ile her zaman her yerde aynı kalabilmiş bilimsel buluşlardır bu yüzden sorunuzun cevabı yoktur ve daha gözlenmemiştir.

Cevap: Hayır

Fizik yasaları her yerde aynıdır. Aslında bu cevabı bulmak için basir bir mantık kurmak yeterli olacaktır: Fizik demek kısaca 'evrenin (maddenin) işleyişi' demektir. Buna bağlı olarak fizik yasaları da 'evrenin işleyişinin kanunları' demektir. Yani bu da onun hiçbir yerde değişemeyecek ve farklılaştırılamayacak kanunlar olduğu anlamına gelmektedir.

Peki nedir fizik yasaları?

Is. Newton'ın Temel Fizik Yasaları

Sir Isaac Newton hareketi açıklamak için üç tane temel yasa ortaya koymuştur. Bu yasalar çok ekstrem durumlarda çalışmasalar dahi fizikte çok uzun süre birçok şeyi açıklamışlardır. Hala temel fizikte önemini koruyan bu yasalardan dolayı, Newton mekanik fiziğin babası olarak görülmektedir.

Bu yasalardan ilki eylemsizlik yasasıdır. Eylemsizlik yasası şunu söyler: Bir cismin üzerine dengelenmemiş bir kuvvet etki etmedikçe, cisim var olan durumunu korur.

İkinci yasa kuvvet uygulanan cisimlerin ivme kazanmasıdır.  formülü bu yasayı açıklamaktadır. Cisme uygulanan net kuvvet, kütle ve imvesinin çarpımına eşittir.

Üçüncü yasa etki - tepki yasasıdır. Herhangi bir cisme denge halinge bir kuvvet etki ediyorsa onu dengeleyen zıt yönde bir kuvvet de mevcuttur.

Isaac Newton (1642-1727)
Bilim ve Gelecek

1. Stanford University Bu kaynak 'temel fizik yasaları' hakkındaki iddiamı destekler niteliktedir.
  2. NASA (National Aeronautics and Space Administration) Bu kaynak 'temel fizik yasaları' hakkındaki iddiamı destekler niteliktedir.

“Popüler bir hataya karşı popüler olmayan bir gerçeği savunmanın kışkırtıcı, merak uyandırıcı ve zaferle dolu olduğunu düşünüyorum.”
James Garfield