Sorulara Dön

Evrime inanır mısınız? Neden?

563 görüntülenme
  • Alıntıla
  • Alıntıları Göster
  • Dış Sitelerde Paylaş
  • Soruyu Takip Et
  • Raporla
  • Mantık Hatası Bildir
Mustafa Ozan
50K UP
Öğrenci

Evrim bir doğa yasası dır. Evrim Teorisi ise bu evrim yasasını açıklamaya çalışır. Bu zamana kadar evrimi yenebilen bir kanıt çıkmadı ama ileride çıkma ihtimali de yok değildir. Ancak şuan için konuştuğumuz da evrime inanan birisiyim. Çünkü günümüzden milyonlarca yıl önce den kalma şuanda yaşamayan canlıların fosilleri bulundu. Ve şuanda yaşayan canlıların milyonlarca yıl önceden kalma fosilleri bulunamadı. Yani bir türün nesli tükenmiş. Ve şuan ki canlıların nesli de milyonlarca yıl önce yaşayan canlıların neslinin tükenmesiyle başlamış. Bu fosillere birde ara fosiller eklendiğinde milyonlarca yıl önce yaşayan ve şuanda var olmayan canlıların nasıl günümüz canlılarına evrimleştiğini görmekteyiz. Yani milyonlarca yıl önce yaşayan canlıların fosili ilen şuan ki canlılar arasında ki bağ ara fosiller sayesinde kanıtlanmış oldu.

Tabi tek kanıt fosiller de değil. Örneğin akraba olduğumuz şempanze, goril ve orangutanların kromozom yapısının bize ne kadar benzediğinin kanıtı:

Tüm Reklamları Kapat

İnsan, şempanze, goril ve orangutan kromozomlarını yan yana kıyaslamak mümkündür. 2. kromozom haricinde her birinin kusursuz bir şekilde örtüştüğüne dikkat ediniz.
Indiana University

şempanzeler ve orangutanlar ilen akraba olmamız ilk önce kulağa komik ve saçma geliyor olabilir. Ancak bu düşüncenin yukarıdaki görsel gibi sağlam kanıtları olduğunu unutmamamız gerek.

Evrimi laboratuvarda şu anda gözleyebiliyoruz. Bakteriler, yepyeni özellikler kazanıyor. 2012 senesinde Minnesota Üniversitesi'ndeki bir laboratuvarda, tek hücreli maya mantarları yapay seçilim yoluyla olan evrim sayesinde çok hücreli yapılara evrimleşti! Hem de sadece 60 günde! Bu tip yepyeni özellikler, uzun vadede bir araya gelerek yepyeni canlı türlerini yaratmak zorundadır; çünkü canlı türleri ve çeşitleri, birbirinden genetik, ekolojik ve eşeysel gibi çeşitli biçimlerde ayrılan canlılar olarak tanımlanırlar. Yeterince özellik bir bakteri türü üzerinde ufak ufak ama kademeli bir biçimde biriktiğinde, yeni bir canlı türü türleşmiş olacaktır. Çünkü o yeni özelliklerle donanmış canlı, deneyin başlangıcındaki atasından genetik, ekolojik ve eşeysel olarak farklı yapıda olacaktır. Bu yüzden laboratuvar deneylerinde gözlediğimiz değişiklikler, evrimin gözlenebilir kanıtlarıdır.

Tüm Reklamları Kapat

Evrimi laboratuvar da gözlemliyebildiğimizi söyledim bunlara kanıt olarak da bahsettiğim bakteri deneyinin fotoğrafı ve deney kaynağını gösterebilir:

50 hafta içinde evrimin nasıl yaşandığını gösteren çizimler ve gerçek deney fotoğrafları...
Nature Scientific Reports

bu ve bunun gibi birçok kanıt var evrim teorisi için. Ancak hepsini bu yazıda bulamazsın daha fazla kanıt istiyorsan Evrim Ağacının youtoube adresine bakabilirsin.

145 görüntülenme

1. Yazar Yok. Indiana University . (4 Ekim 2019). Alındığı Tarih: 4 Ekim 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  2. Yazar Yok. Nature Scientific Reports. (4 Ekim 2019). Alındığı Tarih: 4 Ekim 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  3. Yazar Yok. Tek Hücreliliğin Çok Hücreliliğe Evrimi Videoya Kaydedildi!. (4 Ekim 2019). Alındığı Tarih: 4 Ekim 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  4. Yazar Yok. Evrimcilerin Cevap Veremediği Sorular: Darwin Yok, Evrim Yalan! . (4 Ekim 2019). Alındığı Tarih: 4 Ekim 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Alıntıla
  • Alıntıları Göster
  • Dış Sitelerde Paylaş
  • Raporla
  • Mantık Hatası Bildir
Sorulara Dön
Uzayda
Uzayda "Aşağı" Yön Ne Tarafta?
Hediye Almanın Gerçek Amacı Gerdek mi?!
Ay'daki Bayrağı Teleskopla Görebilir miyiz?