Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Evrim yasası yalnızca gezegenimize özgü olabilir mi? İçinde organizma bulunan başka bir gezegende evrim yasasının olmama olasılığı var mı?

Evrim ne sadece gezegenimize ne de sadece canlılığa özgüdür. Varlıklar etkileştiği diğer varlıklara göre değişirler.

Başka bir uzay cisminde hayat varsa orada evrim vardır. Temel olarak da prensibi ortama en uyumlu olanın bir şekilde, gerek bireysel olarak gerek kendisini kendisi yapan bileşenlerin aktarılmasını sağlayarak, varlığını devam ettirmesi şeklinde olacaktır.

Canlılığın oluşumu na detaylı bakış açısından nitelikli bir soru.

Biyolojik evrim, maddesel evrim sürecinin devamı olarak düşünülürse, ele aldığımız biyolojik canlılığın da, ekosisteme ozel olmasi muhtemeldir. Her zaman söylenegelen, uzayda canlı arayışının, bizim canli tanimimiza gore oldugu onermesi dogrudur bu yönü ile. Diger yandan henuz bildigimiz canli formu biyolojisi disinda hicbir farkli kokenli canliliga sahit olmadigimiz için yapabilecegimiz çokfarklı bir şey kalmıyor.

Evrim i de, şahit olduğumuz dünya şartları açısından tanımlıyor olduğumuz için, farkli ekosistemlerde evrimsel farklı mekanizmaların olabileceğine açık olmak gerekir. Karbon temelli canliligin karbon atomlarinin bag kurma ozelligi yönüyle, diğer olasılıklar oldukça azalsa da, henüz karşılaşmadığımız şartlar, tahmin edemeyeceğimiz canlı- bizim tanımımız dışı canli- yarı canlı- bildiğimiz anlamda canlılık faaliyeti göstermeyen varoluş biçimleri olabilir.

Kendi dünyamızda bile canlılık çeşitliliği bu kadar fazla iken, diğer sayısız gezegen vs için farklı isleyen evrimsel mekanizmalar ihtimalini gözden çıkaramayız kısaca.

“Biyoloji, bir çeşit mühendisliktir.”
Daniel Dennett