Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrim karşıtlarının bu iddiasının yalan olduğuna bilimsel bir kanıt bulamadım. Yirmi yaş dişleri atalarımızdan bir kalıntı?

Ancak harun yahya gibi evrim karşıtları yirmi yaş dişlerinin körelmiş olmayıp evrime kanıt olmadığını savunmuşlar. Bunu atalarımızın yumuşak gıdaları tüketmesine değil de son iki yüzyıldaki sanayi devrimi ile tüketilen yumuşak gıdalara dayandırıyor devrim öncesi dişlerin sorun yaratmadığını belirtmiş?

Harun Yahya bir din tüccarı ve evrim karşıtı iddiaları tamamen temelsiz ve saçma. Her şeyden önce araştırılıp, çaba harcanıp binbir uğraşla elde edilen bilgileri daha iyisi gelene kadar doğru kabul edip "cahil olduğunu" kabul etmek yerine dogmaları kabul eden, körü körüne savunan ve inandığı dine de zarar veren birisi. Bilim adamları yerine bu şahsı ciddiye almak ne kadar doğrudur onu bir düşünelim.

Bu adam sadece fosillerdeki kaba hatlardan yola çıkarak canlıların milyonlarca yıldır hiç değişmediğini savunup bunların bağımsız ve farklı yönlerden denenerek elde edilen ve her zaman aynı sonucu veren çalışmaları, makaleleri ve bilim adamlarının harcadığı ömürleri hiçe sayıyor. (bir balık fosilini eline alıp "maşallah hiç değişmemiş" demesi de ayrı komedi) Bunun gibi İngilizce bilmemekten yaptığı hatalardan tutun evrimi komplo teorilerine bağlayana kadar bir ton saçma ve asılsız iddiası mevcut. Linkleri aşağıda vereceğim.

Dişlerin körelmesi konusuna gelince, bu konuyu araştırdım ama ben de bir sonuca varamadım.(sanayi devrimi ile ilişkisi hakkında) Fakat bu demek değildir ki bu doğru, e bu doğruysa evrim çürüdü. Dişlerin körelmesinin nedeni (beslenme şekli tabii ki de) bilim insanları tarafından araştırılıp ortaya konulduysa ki böyle de yapıldı, bunu yanlışlayan herhangi bir çok yönlü ve bağımsız çalışmalar yapılıp ortaya konulmadıysa doğru kabul edilir. Bugün sanayi devriminin 20 yaş dişlerinin körelmesine neden olduğuna dair bir bilgi yoksa demek ki sanayi devrimi buna neden olmadı. Gerçekten bunu araştırmak istersek bilimin metodolojisini kullanmamız gerekir, ortaya "hoyor sonoyö dövrömö yopdo bono do kömsö yonloşloyomodo" diye sallamamız değil. İddia doğrulansa bile bu evrimi çürütmez çünkü evrim bir doğa yasasıdır, evrim teorisi ise 20 yaş dişlerinden ibaret değildir. Zaten dişlerinden yaşam şartlarına bağlı olarak ortadan kalkmaya başladığını da kabul ederek kendi ayağına sıkıyor, damlaya damlaya göl olur mantığını anlayamamış herhalde ama neyse.

Sonuca gelirsek iddia asılsız ve bilimdışı. Ben de bu adamı bir zamanlar ciddiye alarak hata ettim. Sizin de zaman kaybetmenizi istemem. Size tavsiyem iddialar ve komplo teorileriyle zaman kaybetmek yerine güvenilir kaynaklardan bilim öğrenmek. Umarım faydalı olabilmişimdir.

1. Tiktaalik
  2. Kitap önerisi Bu ingilzce kitap insan dişlerinin evrimini anlatıyor, ingilizce biliyorsanız okuyabilirsiniz.
  3. Bir türün hiç evrimleşmediği iddiası
  4. Darwin ırkçı mıydı?

“İyi bir kitap okumak, geçmiş asırların en iyi beyinleriyle sohbet etmek gibidir.”
Rene Descartes