Puan Ver
Puan Ver

Evrenin yaşını nasıl bilebiliyoruz?

Sonra Cevapla
Takip Et

Cevap basit, Hubble Yasası'nı kullanarak. Biz bu gün biliyoruzuki Evren genişliyor ve bu bize şunu gösteriyor: Bir zamanlar bitişik olan galaksiler şimdi ayrı durumda ve bu ayrılık gün geçtikçe artıyor. Şu halde evrenin yaklaşık yaşını hesaplayabilmek için bir zamanlar aynı noktada olan iki cismin şimdiki uzaklıklarını (D), birbirlerinden uzaklaşma hızına (V) bölerek bulabiliriz. Bir başka değişle aynı otogardan kalkıp birbirlerinden saatte 10 km hızla uzaklaşan iki otobüsün şimdiki uzaklıklarının 100 km olduğunu bilerek onların 10 saat önce kalkışa geçtiklerini hesaplayabiliriz. Burada olan basit bi' fizik denklemi (t = D / v) işte evrenin yaşıda yaklaşık olarak böyle hesaplanıyor. Kaynak bölümüne bakarak hesaplanmış örneği görebilirsin. Aynı zamanda Evrim Ağacının bu konu ile makalesinede göz gezdirebilirsin. Sevgilerle Evrim Ağacını takip eden güzel insan.

Favorilerime Ekle

1. PennState University Bu likten yukarıdaki denklemin evrene nasıl uygulandığını görebilirsin

evrenin yaşının mutlak bir şekilde ölçümü yok sadece bir aralık belirlenmiş durumda o aralıkta 13.5 milyar yıl ile 14 milyar yıl arasında  yeni gözlemlerle bu değişebilir. evrenin yaşının belirlenmesi için kullanılan bazı yöntemler bulunmakta ve bu yöntemlerin birbirini doğrulaması ile ilerleniyor. kullanılan yöntemler:

• evrenin genişlemesinden yola çıkılarak kullanılan hubble sabiti.
  • madde baskın evren modelinin kullanılması
  • küresel yıldız kumeleri kullanılarak yapılan yaş tayini
  • radyoaktif tarihleme kullanılarak
Favorilerime Ekle

“İki olasılık vardır: Sonuç hipotezinizi doğrularsa, bir ölçüm yapmışsınızdır. Yanlışlarsa, bir keşif yapmışsınızdır.”
Enrico Fermi