Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrende,morfolojik,dış görünüş olarak insana çok benzeyen(belki aynı olan), dünya dışı yaşamlar olabilir mi? Varsa genomları bizden %100 farklı mı?

Abiyogenezle ilgili olduğunu düşünerek(onlar da cansızlıktan gelmiş olacak) o kategoriye aldım.

Merhaba. İnsanın evrimi şemasına baktığımızda İnsanın atalarının Dünya koşullarına adapte olup genotip olarak değiştiğini ve buna bağlı fenotiplerin ortaya çıktığını görebiliyoruz. Dünya dışı yaşam konusuna gelecek olursak... Dünya dışı yaşamda bize benzer formların oluşmasını bekliyorsak öncelikle oradaki yaşamın su kaynaklı olması gerekir. Diğer canlılardan belirgin şekilde gerek toplumsal gerekse genetik olarak üst düzey Australopithecus benzeri bir canlının ortaya çıkmasını beklememiz gerek. Daha sonra bu ata türün milyonlarca yıl boyunca bizimkine benzer olaylar yaşamasını, benzer toplumsal yapıyı oluşturmasını beklemeliyiz. Ki bu maalesef mümkün değildir çünkü Dünya dışı öte gezegenin konumu her ne kadar Dünya’nınkine benzeyecek olsa da eksen eğim açısı, bu etkene bağlı iklimler, su oranı, afet sıklığı gibi etkenler illa ki bu evrimsel süreci değiltirecektir. Yine de zeki canlı türleri oluşamaz mı? Elbette oluşabilir fakat bu türün illa ki biz Homo sapienslere benzemesi gerekir, gibi bir kaide söz konusu değil. Teşekkürler.

merhaba efe gerenli

şu andaki bilgilere göre dünya dışında canlı olmadığı bilim insanları tarafından kabul edilmektedir.ancak olma ihtimalide vardır. sadece günümüz teknolojisiyle varlığı kanıtlanamıyor.

Puan Ver

“Eğer okuduğunuz her şeye inanıyorsanız, okumamalısınız.”
Japon Atasözü