Sorulara Dön
Fizik & Kuantum

Evren yasalarına göre Tanrı var mı?

Bazı kesimlerin her şeyin ilk nedeninin tanrı olduğunu ya da fizik yasalarını tanrının yaptığını vb. şeyler söylediklerini okuyorum. Sizce gerçekten öyle mi ? Fizik yasalarını vb. Tanrı mı yaptı? Big bang in nedeni nedir? Maddenin ve bizim var olma sebebimiz gerçekten tanrı mı? Bilgisi olan hocalarım cevaplarsa çok sevinirim.

Biliyorsunuz ki evren yasaları evreni bir yaratıcı olmadan yada olmadığını farz ederek her şeyi belirli kurallar içine koyma çabasıdır.

Bugün ki noktada daha tam olarak bu kuralları kesin olarak belirlemedik örneğin kuantum dünyası hala gizemini korumakta yada kuantum değil de daha yakından bildiğimiz görelilik ile anlatayım uzay-zamanın son bulduğu yerlere tekillik denir ve görelilik bu noktalarda işlevini yitirir bildiğimiz üzere evren 13,7 milyar yıl önce bir tekillikten meydana gelmiştir (Big Bang) ve bu noktada görelilik bizlere bir şey söyleyemiyor dolayısıyla bu konuda tanrıya sığınmak istiyoruz. Ama bununla sınırlı kalmıyoruz ve bu tanrı kısmını kuantum ile gidermeye çalışıyoruz eğer kuantum dünyasının tam olarak anlayabilirsek tekilliklerin ne olduğu ve big bang gibi yapıların ardında ne olduğunu anlamak ve nasıl oluştuğunu bilmek yolunda bir devrim yaratmış olucaz aslında sürekli eski zamanlarda insanlar doğa olaylarını tanrı olgusuna sürüklemişti cevapları tanrıda bulmak istiyorlardı ama bilim ve teknoloji gelişince ki bunun yanında bir de merak, bu gibi olguların aslında tanrı değil belirli bir doğa yada fizik kanunlarından ibaret olduğunu gördük.

Ya da bu bulduğumuz kanunlar belki de tanrının eseridir tanrı evreni kuralına göre yaratmış da olabilir ve bizer bu oyunun kurallarının daha yeni yeni öğreniyor da olabiliriz ama ben bunu çok merak ediyorum ya bu oyunun bugu bulunursa?

Evren yasaları, doğa yasaları, bilimsel kanunlar ve bilimsel gerçekler bize Tanrı'nın varlığı veya yokluğu hakkında bilgi vermez. Tanrı bilimsel yöntem ile kanıtlanamadığı için bilim bu konu ile ilgilenmez, bu konu ile ilgili bir yorum yapmaz. Örneğin Kütleçekimi. Kütlesi olan canlılar uzay-zaman dokusunu büküyor. Kütleçekimi de bu yüzden kütlesi olan cisimlerin birbirini çekmeye meyilli olduğuna dair bir gözlem, yasa. Bunlar evrenin dokusundan kaynaklanan olaylar. Evrenin dokusunun neden bu şekilde olduğunu, bu durumun Tanrı'nın isteği ile mi böyle olduğunu veya durumun bu olmadığını bilmiyoruz. Bilim, bize sadece bu bilgiyi veriyor. Sadece var olan bilgiyi verdiği için doğa yasalarını "evreni Tanrı olmadan açıklama çabası" olarak görmek son derce hatalıdır. Tabii ki "Yasa varsa o yasayı koyan vardır." gibi hatalı benzetmeler de için içine girebiliyor. O yüzden bu cevabımı da ekliyorum.

Sorulara Dön