Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Evolüsyon ve evrim arasındaki bağ nedir?

Soruda da belirttiğim gibi evolüsyon evrimin mekanizmalarından birimidir ve aralarında ilişki nedir

Teşekkür
Hatırla
Takip

Evrimin İngilizce'sinin "evolution" olduğunu düşünürsek "evolüsyon"un evrimin başka bir kelime ile ifadesi olduğunu anlarız.

TDK'ye baktığımızda

"evolüsyon

isim, Fransızca evolution

Gelişme."

yazıyor. Burada Fransızca "evolution" dan geldiği belirtilmiş. Tanımının "gelişim" olduğuna bakmayın. TDK, bu tür konularda sıkça yanlış tanım yapmakta. Örneğin primat tanımları hatalı.

Buradan baktığımızda da Fransızca "evolution" dan geldiğini görüyoruz. Ancak tanım "evrim".

Buradan baktığımızda da evolüsyon, evrim olarak kullanılmış.

Yani kısacası evolüsyon terimi evrimin fransızca kökenli başka bir ifadesidir. Evrim ise bunun Türkçe karşılığıdır. Evrim ile evolüsyon aynı şeydir.

Teşekkür

“Bilim insanları olarak, keşiflerimizin toplumsal ve politik sonuçlarının farkında olmak zorundayız. Bilimin apolitik, akültürel ve asosyal olması asil bir hedeftir. Ancak bilim bunların hiçbiri olamaz. Çünkü bilimi icra eden insanlar olarak bizler, bunların hiçbiri değiliz.”
Mae Jamison