Sorulara Dön
Astronomi & Kozmoloji

En son keşfedilen gök cismi hangisidir ve bunları düzenli olarak güncelleyen güvenilir bir internet sitesi var mıdır?

Öncelikle tek bir merkezden tek bir tip teleskop kullanılarak gök cisimlerine bakılmıyor.

Örneğin genç galaksileri incelemek için kızılötesi görüşe sahip uydular yapılıp fırlatılıyor, çünkü genç galaksiler bizden çok uzaktalar (mesafeden dolayı ışıkları bize geç ulaşıyor, gençliklerini görüyoruz) ve uzakta oldukları için kızıla kayıyor ışıkları. Yani kızılötesi lazım onları görmek için.

Benzer şekilde galaksi kümelerini gözlemlemek için X-ışın uydular yapılıp atılıyor.

Bu tarz farklı amaçlarla farklı uydular (misyon/mission) atılıyor. Onların da gözlemleri kendi sitelerinde, data arşivine konuluyor. Astrofizikçiler de bu gözlem datalarını alıp işleyerek anlam çıkarmaya çalışıyorlar.

Örneğin Hubble'ın yerini alacak olan James Webb teleskopunun sitesinden takip edebilirsiniz haberleri.

NASA'nın internet sitesinde bu tarz bulgular hep paylaşılır, oraya da bakabilirsiniz.

Sorulara Dön