Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Dünya'da hiç gece olmasaydı hayvanlar ve bitkiler de ne gibi değişiklikler olurdu?

Dünyamızın iki güneşin ortasında olsaydı ve hiç bir zaman hiç bir yerinde gece olmasaydı ne gibi değişiklikler olurdu? Örneğin siyah renkli avcılara pek rastlanmazdı ama sizce kamuflaj nasıl olurdu? Canlıların renkleri nasıl olurdu? Bitkiler nasıl olurdu? Günebakanların kafası çok karışır mıydı?

Öncelikle ışığın bir kütlesi vardır , buna radyasyon da dahil, her maddenin bir ağırlığı var, hiç gece olmasaydı güneş ışınları hep canlılar üzerinde olduğu için hep ışığa ve radyasyona, yani açık söylemek gerekirse itme tepkisi ile karşı karşıya kalırdık , buda canlılar için iyi birşey değil, canlıların doğası gereği desarj olmak zorunda , yani gündüz aldığı ışığı, akşam geri vermekte , 2 yönlü sonuç çıkar ,1.si d vitamini fazlalığı insanda zararlı birşey, biyoloji olarak çökerdik, diğer canlililar bitkiler de öyle , nasıl çiçeği çok sulamak çürütür?çok ışıkta maruz kalmak ta biyolojik kaosa neden olur ,2.si dışsal etki, yani; fiziksel değişimler yaşardık,örneğin kutuplarda çok ışık var , kar yüzünden , eskimoların gözü o yüzden evrimleşmiş , kısaca fiziksel ve biyolojik okuntu kaçınılmaz olurdu, herşeyim azı yarar çoğu zarar :) saygılar...

1. Bilgi

Farklı yıldız sistemlerinde çift güneş sık görülen bir durum. Her ne kadar iki tane yıldızın bulunması herşeyi etkileyecekmiş gibi görünse de, yıldızlar gezegenleri karanlıktan mahrum bırakacak konumlara sahip olamazlar genellikle. Çünkü merkezde konumlanırlar.

Dünya üzerindeki canlılık, merkezde bulunan tek bir yıldız etkisinde gerçekleşmiştir. Kocaman bir evrim süreci tamamen bu sistemin bir sonucudur. Bu nedenle dünyada hiç gecenin olmadığı bir durumda, şu andaki canlılık gelişmezdi. Sirkadiyen ritm, güneşe bağlı canlılığın varlığını devam ettirme ritmidir. Güneşe bağlı gelişim modeli. Karanlığın olmaması durumuna bağlı canlılık gelişimi de gözlenebilirdi belki, ancak soruda günümüzdeki canlılığa ne olurdu şeklinde bir yaklaşım var. Canlılığın hangi aşamasında gündüz-gece ayrımı yok olmaktadır net değil. Canlılığın oluşumu sonrası mutlak gündüz söz konusu olduğunda, sadece gündüz ya da sadece gece aktif olan canlı grupları, sirkadiyen ritmlerinin bozulmasıyla yüzleşmek zorunda kalırlardı. Bundan çok etkilenmeden hayatta kalabilenler, yeni sisteme adapte olmaya başlarlardı uzun vadede. Yine uyum sağlayabilenler hayatta kalabilir, onların gen yapıları geleceğe aktarılır, elenenler yok olurdu.

Puan Ver

“İstisnalar kuralları sınar ve çürütür. Bu, bilimin kuralıdır. Eğer bir kuralın istisnası varsa ve bu istisna gözlenebiliyorsa, o kural hatalıdır.”