Sorulara Dön
Umut Korkmaz
1,665 UP
Üye

Doğal evrimsel süreçler ile süper güç kazanılabilir mi?

Biz bu şekilde evrimleştiysek bize benzer bilinçli canlılarda evrimleşmiş olabilir mi?mesela vampir kurt adam gibi canlılar
b polat
Bilim Meraklısı

Süpergüçlü canlılar insanların hayal gücünün eserleridir. İnsanlar genelde doğada gördükleri canlıları abartıp efsanelerde kullanmıştır. Bunların hiç bir bilimsel temeli ve gerçeklikleri yoktur. Yıllarca insanlar bunlara gerçek diye inanmıştır. Hala bir çok efsane ve süpergüce inanan insanlar var. Bu zamana kadar yapılan hiç bir çalışmada en küçük bir kanıtına bile rastlanmamıştır.

Süper gücü olduğunu iddia eden insanlarında eninde sonunda ya zihinsel bir problemi yada bir çıkarı için aldatmak amacı gerçekleri söylemediği anlaşılmaktadır.

Bu Reklamı Kapat

Bunların hiç birine ben şahsen inanmasamda eğlenceli oldukları için Marvel filmlerinde süper güçlü yaratıkları zevkle izliyorum. Gerçek olmasada eğlenceliler.

Çınar Civan
Evrim Araştırmacısıyım

Bahsettiğiniz şeyler ("süper güç") tamamen insan kurgusudur ve gerçekte mümkün değildir. Yani evrimsel sürecin böyle işlemediğini bilmekte fayda var. Tabii ki burada "süper güç" kavramından kasıt çok önemlidir. Yani siz uçan canlıları "süper güç" olarak sınıflandırıyorsanız, bu çok olasıdır. Bunun olmasında bir sorun yoktur. Fakat, "insanın ulaşabileceği sınırların dışında veya o canlıya ait sınırların dışında" canlıların evrimleşmesi pek olası değildir. Öncelikle evrimde, evrimsel sürecin o türe bir getirisi olması gereklidir. Yani getirisi olmayan bir özelliğin/adaptasyonun evrimleşme olasılığı bir o kadar olasılıksızdır.

Bunları ele aldığımızda sizin dediğiniz "süper güç" özelliklerine sahip türlerin oluşması pek olanaklı gözükmüyor.

Joseph Joestar
3,840 UP
Fantastiksever

Kobralar ve bazı böcekler zehir püskürtür, amfibiler ve bazı yumuşakçalar uzuvlarının büyük bir kısmı kopsa bile rejenere edebilir, yılan balıkları elektrik üretip saldırı amaçlı kullanır, bir iddiaya göre ispermeçet balinaları yakınındaki hayvanı seslerini kullanarak öldürebilir, kendini tamamen yenileyip yaşlılıktan ölmeyen deniz anası türleri ve daha neler neler... Yani doğada kurgusal hikayelerdeki süper güçlere benzeyen özellikler var. Süper güçlere benzemeyen çok daha ilginç vakalar da var. Belki geçmişte bilmediğimiz daha acayip özelliklere sahip canlılar da olmuştur.

Ancak kurgusal yaratıklar halk hikayelerinde, o halkın kendi dini inançları, doğa yorumları, ahlaki temelleri, hayal güçleri, korkuları merakları etrafında şekillenmektedir. Vampir insan gibi görünür, yarasaya dönüşür, harabelerde mezarlarda yaşar. Hristiyanlığa göre lanetli özelliklere sahiptir. Aç gözgözlüdür, insanları öldürerek beslenir, ölümsüzdür lakin güneş ışığına çıkamaz. Her evde bulunabilen sarımsak ve her evde bulunması gereken(Hristiyanlığa göre) haçtan çok korkar. Eski çağların henüz sokak lambaları ve gece hayatı ile tanışmamış köylüleri ve kasabalıları için mükemmel bir korku figürü. Lakin bu yaratık düşünülürken hiç gerçek doğa yasaları hesaba katılmamış. En verimli şekilde kullansa bile kanın sağladığı enerji ile nasıl hayatta kalınır? İnsan metabolizması birden bambaşka bir hale nasıl geçer? O kadar güçlü olmak için ne kadar kas kütlesi lazım?

Bu Reklamı Kapat

Gene modern vampir tasarımları da vampirleri korku figüründen çıkarıp kaçış edebiyatı sınıfına sokmuştur. Cazibeli, içe kapanık, güçlü, korkulan varlıklar... Gene doğa kimsenin umrunda değil.

Bu saydıklarım, başka başka kaygılarla kurt adam, ejderha, cin, peri, grifit, tepegöz vs. için de geçerlidir. Tasarlanırken doğaya uygunlukları göz ardı edilmektedir. Fantastik yaratıkların çoğu bırak evrimleşip oluşmayı, oldukları halleri ile hayatta kalabilecek bir mekanizmaya bile sahip değillerdir. Ne üreme sistemleri, ne düzgün beslenme sistemleri, ne yapabildiklerinin fizik yasalarınca oluru pek yoktur. Bu yüzden bilindik fantastik yaratıklar için hayır diyeceğim. Bunların ve bunlara benzer varlıkların doğada var olması mümkün değil. Zaten doğaya aykırı düşünceler çerçevesinde, var olabilecek türden yaratıklara ters halde tasarlanmışlar(Cinlerin ayakları neden terstir? Vampirler neden gece yaşar?).

Bu Reklamı Kapat

Eğer bilinçli bir canlı ilk paragrafta saydığım ilginç özelliklere sahip olabilir miydi? 150 tonluk mavibalinaların varlığı bize neden ilginç gelmiyor? 300 kilometre hızla havadan dalış yapabilen şahinler? 120 km hızı geçebilen çitalar? Bunlar süper gibi durmuyor çünkü alıştık. Atom bombalarına alıştık. Elektriğe alıştık, telefona, televizyona, internete... Bu bilinçli varlıklar gerçekten bilinçlilerse onlarla çoktan temas kurmuş olmalıydık. O zaman da çoktan gözümüzde normalleşmiş olurlardı.

Dünya da bizim gibi bir canlı türünün daha olma olasılığı(hem de hiç keşfedilmemeyi başararak) hemen hemen imkansız. Uzaydan çıkabilir mi? Daha önce hiç uzaylı görmediğimiz için dünya dışı yaşam neye benzeyebilir sorusunun cevabını sadece dünyadaki yaşama bakarak verebiliyoruz. Dünya dışı yaşamı dünyaya bakarak tahmin etmeye çalışmak da elbette yeterince fikir vermiyor.

Bir ihtimal daha var o da transhumanizm veya metaverse mü dersin... Çıkarsa gene insan elinden çıkar diyerek noktalıyorum.

Sorulara Dön