Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Doğa bilimleri, sosyal bilimlerde nasıl kullanılabilir?

Biz her ne kadar ayırsak da aslında bu iki bilim grubu birbiriyle iç içe ancak benim gibi sosyal bilimciler bu konuda çok zayıf.

Merhaba, bu çok güzel bir soru maalesef gölgede kalmış.

Doğa bilimlerinin Sosyal Bilimlere kılavuz olduğu bilinen bir gerçektir.

Hemen bir kaç örnek vereyim

Tarih ve Arkeoloji bilimleri Kronolojik bir liste oluşturmak ,bulguların yaşının tespit edilmesi vs gibi pek çok şey için KİMYA bilimine muhtaçtır.

Yada söz gelelim Hukuk ve Kriminoloji (suç bilimi) gibi bilimler bir suçu aydınlatmak gibi durumlar için Biyolojji ve kimyaya göbekten bağlıdır.

Psikoloji pek çok çıkarımı için evrim gerçeğine baş vurur , ve hatta EVRİMSEL PSİKOLOJİ isminde yeni bir allt dala da sahip olmuştur bu sayede.Şüphesiz evrim insan psikolojisi üzerinde oldukça etkilidir.

Ya da söz gelelimi, İnsanın Antropolojisini araştıran bir Antropolog İnsanın evrimi ile ilgili yeterli biyolojik bilgiye sahip olmadan neredeyse hiç bir yere varamayacaktır

Ünlü Bilgin İbni Haldunun dediği gibi coğrafya kaderdir.

Bu sözden yola çıkarak söyleyebiliriz ki

Toplum ve bunun oluşturduğu mekanizmaları araştıran

Sosyoloji,İşletme,Siyaset bilimi ,Beşeri Coğrafya ,Ekonomi gibi pek çok sosyal bilim

Klimatoloji,Jeoloji,Biyoloji gibi pek çok bilimden gelen veriye muhtaçtır.

En basit şekilde bir örnek vermek gerekirse.

Söz gelelim ülkenin yer altı kaynaklarını belirleyip ülkenin gerçek ekonomik potansiyelini ortaya koyacak bir Ekonomist bunun için Jeoloji ve Maden Bilimine ihtiyaç duyar

Puan Ver

“Özgürlük, sorumluluk demektir. Bu yüzden birçoklarının ondan ödü kopar.”