Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Din ile bilim üzerine elde edilen bulgularla, birçok bilim insanının dinden uzaklaşmasının nedeni yeya ateist olmasının nedeni nedir?

Din fikirsel veya ruhsal bir tutum olsa da bilim tamamen somut varlıklardan doğduğunu biliyorsuz. Peki ama neden din bilime katkı sağlarken bilşm neden dine katkı sağlamıyor? Bazı kişiler mi bu olguyu oluşturuyor yada bu zaten bir gerçek mi? Bilimi savunurken dinden uzaklaşıyormuyuz? Aklındakiler!

Merhaba, Çağrı Mert Bakırcı'nın "Bilim ve Ateizm: Bilim İnsanlarının Çoğu Ateist mi?" ve "Evrim ve Ateizm: Evrimsel Biyologlar ve Evrimciler Arasında Ateist Görüşler Neden Daha Yaygın?" yazı ve videosunu izleyebilirsin.

Puan Ver

Bence bilimle uğraşan insanların dinden uzaklaşmasının önemli bir sebebi evrendeki her şeyin insan uğruna yaratılamayacağını düşünmeleri. Galileo ve Kopernik'in yüzyıllar önce Güneş merkezci sistemi ileri sürdüklerinde Katolik kilisesinin bunun önünü kesme çabalarını duymuşsunuzdur. Neden böyle yaptılar? Çünkü evrenin insan için yaratıldığını, Dünya'nın evrenin merkezinde olduğunu düşünüyorlardı. Asırlar sonra Dünya'nın değil evrenin merkezinde, evrenin umrunda bile olmadığının keşfedildiğini görüyoruz.

Önceden şimşek çaktığında böyle bir şeyin nasıl olduğunu düşünemiyorlardı. Bunun nasıl olduğunu sadece tek bir yöntemle açıklayabilirlerdi: o da insanüstü bir varlığın bunları yapmasıydı. Celal Şengör'ün bu konu hakkında söylediklerini dinlemenizi öneririm. Kısa bir araştırmayla bulabilirsiniz. Bilimin henüz keşfedemediği konuların boşluğunu Tanrı ile doldurmak ne kadar doğru?

Başka bir konu ise evrende mükemmel bir düzenin olduğunun savunulması ve böyle bir düzeni sadece her şeye gücü yeten bir Tanrı'nın yaratabileceğinin düşünülmesi. Şahsen ben evrende ve doğada kaosun varolduğunu düşünüyorum. Patlayan yıldızlar, birbirini yiyen hayvanlar, haydut gezegenler...

Tabi ki bunlar benim düşüncem. Başka kişilerin de kendi fikirlerini yazmalarını, böylece bir düşünce alışverişi ortamı oluşmasını temenni ediyorum. İyi günler dilerim.

Puan Ver

Bilim, gözlemlenebilen ve (somut) kanıt olan bilgiye inanır.Dinler ise, bu bilimsel kuralların bir kural koyucusu vardır der.

Örnek vermek gerekirse: Bilim,maddeyi ve içindeki enerjiyi, maddelerin kurallarını inceler . Tanrı varlığına inanlar ise bu kuralların koyucusu vardır der.

Dinler bir aşama daha ileri gider,Bu tanrı(YARATICI,ALLAH VS.) vardır der ve bizi bırakmadı derler.Bunun dışında tanrının koyduğu başka kurallara da inanırlar.

İnsanlar dinden neden uzaklaşır diyorsan; insanlar dinden genellikle din adamları ve onların koyduğu kurallar yüzünden uzaklaşıyor. Kötülük problemi yüzünden uzaklaşabiliyorlar.Dine inanan insanların hataları yüzünden dinden soğuyanlar var.Görmediğim şeye inanmam diyenler var

Hangi dine göre değişir. Mesela islamda gözlemleyin ve aklınızı kullanın denilen ayetler var. Öte yandan (din ismi vermiyorum) bazı dinler, sorgulayanları,bilimsel bilgilere inananları şeytan vs. ilan ediyor.

Puan Ver

“Bizler hikaye anlatıcı hayvanlarız ve günlük yaşantılarımızın sıradanlığını kabul etmeye tahammül edemiyoruz.”
Stephen Jay Gould