Sorulara Dön
Astronomi & Kozmoloji

Dibimizdeki mars'a gitmek neden bu kadar zorluyor bizi?

Uzay zamanı düşündüğümüzde mars gezegeni bize en yakın gezegenlerden biri, fakat gidilmesi neden bu kadar zor? Bu konu para ile mi yoksa teknoloji ile mi alakalı?

Aslında sorun Mars'ın o kadar da dibimizde olmaması :) Daha doğrusu uzaklık ve yakınlık tamamen göreli bir durum. Güneş sistemi gezegenleri genellikle eliptik bir yörüngeye sahip olduğu için bize en yakın olduğu zaman 55-60 milyon kilometre arası. Fikir vermesi açısından söyleyeyim dünyanın çevresi yaklaşık 40.000 kilometre. Bu evrensel ölçekte komik derece küçük bir mesafe olsa da biz insanlar için yeterince uzak. Peki neden bu kadar zorlanıyoruz mesafeye bağlı olarak?

1) Hız : Şu an insanlığın üretebildiği en hızlı araç yakın zamanda güneşimize yolladığımız Solar Parker Probe saatte 393.000 kilometreye ancak ulaşabildi ki o da büyük ölçüde Güneş'in bize göre devasa kütleçekimi sayesinde. Normal araçlarımız bu kadar hızlı değil. Bu yüzden Mars yolculuğu aylar sürüyor.

2) Uzayın doğal ortamı : Biz atmosfer sayesinde çok hissetmiyoruz ama uzay dediğimiz yer sürekli olarak kozmik ışınların, asteroit parçacıklarının dolanıp durduğu bir alan. Evet korkunç büyük bir alan ama bunlar yine de çok küçük bir ihtimal olsa da aracımıza çarpabilir. Bu yüzden yörünge hesapları ihtimalleri minimuma indirecek şekilde yapılıyor.

Kabaca durum bu. Umarım faydası olmuştur.

Sorulara Dön