Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

Çekirdek çitlemeye gelecekte de devam edersek gelecekte dişlerimizin fiziksel yapısı farklı bir şekile evrimleşebilir mi?

Açıkçası ayçiçeği çekirdeklerimizi üst iki dişimizle açarak yememiz gelecekte bizim dişlerimizi nasıl değiştirir. Yani İst iki dişimizin arası daha yamuk mu çıkar? Yoksa iki diş ayrılır mı? vb.
Tüm Reklamları Kapat

Evrimsel bir değişimden söz etmeye başlayabilmek için, önce sormamız gereken üç öncül sorumuz var.

• "Popülasyon var mı?" Bu durumda evet. İnsan popülasyonu var.
  • "Bir çeşitlilik var mı?" Evet. Diş ile ilgili özelliklerde kalıtsal bir çeşitlilik var.
  • "Diş uzunluğu kalıtsal mı?" Evet. Diş uzunluğu genler gibi kalıtsal faktörlerle belirleniyor. Yani doğuştan dişleri arası açık olan, yamuk olan var. Bu özellik her nesil geçişinde bir nebze değişebiliyor.

Bu şartlar sağlandığı için, evrimden söz etmeye başlayabiliriz (eğer birinin cevabı hayır olsaydı, o konuda zaten evrim olma ihtimali yoktu).

Tüm Reklamları Kapat

Peki, bu özellik konusunda evrimleşiyor muyuz veya bu yönde evrimleşebilir miyiz? Bunu cevaplamak için sormamız gereken 1 soru daha var:

• "Bu özellik üzerinde, bireylerin hayatta kalma veya üreme başarısını etkileyen bir seçilim baskısı var mı?"

O yönde bir evrimsel değişim yaşanması için ilgili özelliğin hayatta kalma ve üreme başarısını etkilemesi ve doğuştan o özelliğe sahip olanların avantajlı olması gerekir. Bahsettiğiniz özellik belki sizi etkiler. Eğer sadece sizi etkiliyorsa bu, ömrünüz boyunca başınıza gelen genetik değişim yaratmayan bir modifikasyondur. Dolayısıyla bu özelliğe sahip olmayanın sonradan bu özelliğe sahip olması (örneğin çekirdek çitlemekten dolayı dişinizin yamulması) evrimsel bir değişim yaratmaz.

Tüm Reklamları Kapat

Şimdi doğuştan bahsettiğiniz özelliğe örneğin dişlerinin arası daha açık olanlara bakalım: Doğuştan o özelliğe sahip olanlar (çekirdek çitlemek gibi) bazı işleri daha kolay yapabilir belki ama hayatta kalma ve üreme açısından avantajlı olmadıkları için doğuştan o özellikte olanlar, (örneğin doğuştan dişlerinin açık olmasını sağlayan) genlerini gelecek nesle "diğerlerine kıyasla" çok daha fazla aktarmaz. Popülasyonda diğer özellikte olanlar (örneğin doğuştan dişi yamuk olan da diş araları kapalı olan da) doğada eşit derecede kolay hayatta kalır veya daha kolay ürer.

Yani dişi ayrık olanlar üzerinde bir seçilim baskısı yoktur ve dolayısıyla yukarıdaki son soruya cevabımız "hayır"dır.

Bu yüzden sorunuzun cevabı da "hayır" olmakta. Çekirdek çitlemeye bağlı olarak evrim yaşanmamaktadır ve bu konuda bir seçilim baskısı oluşmadıkça yaşanmayacaktır.

Sorulara Dön
Uzayda
Uzayda "Aşağı" Yön Ne Tarafta?
Hediye Almanın Gerçek Amacı Gerdek mi?!
Ay'daki Bayrağı Teleskopla Görebilir miyiz?