Cansız atomlar nasıl canlı bir varlık oluşturabiliyorlar?

Bunu hangi başlık altına koyacağımı bilemedim. Aslında bununla ilgili bir iki şey gördüm ama tam anlayamadım genelde yaratılışçılar bu soruyla geliyorlar cevaplarsanız sevinirim.

söze şöyle başlamak iyi olacak sanırım: "cansız atomlar, doğa yasalarına uyarlar". Aslında mantığı çok basit, cansız atomların canlı varlıkları oluşturmak gibi bir amacı yoktur. Atomlar, doğa yasalarının sınırları içerisinde bulundukları ortamlar dahilinde etkileşime girerler: birleşirler, ayrışırlar, yeniden birleşirler, yeniden ayrışırlar...

Bu etkileşimler sonucu çok sayıda molekül oluşur. Bu moleküllerin bir kısmı canlı diye sınıflandırabildiğimiz varlıkların yapısını oluşturur, bir kısmı parçalanır başka molekülleri oluşturur, bir kısmı da doğaya canlılık haricinde yayılır vb.

Kısaca burada vurgulanmak istenen cansız atomlar canlıları bilinçleri dahilinde oluşturmamalarıdır.

Bir diğer değinmek istediğim konu ise canlılık ile cansızlık arasında moleküler düzeyde bir farkın bulunmaması. Canlılık veya cansızlık tamamen biz insanların koyduğu bir sınıflandırma çeşidi. "Şu" kriterleri taşıyan varlıklara canlı, taşımayanlara cansız diyelim kategorizasyonunu görmezden gelirsek bir virüsü cansız, bir bakteriyi canlı yapan hiçbir şey yoktur en nihayetinde.

Uzun lafın kısası;

sorunuza basit ve kendi çapımda yanıtlar vermeye çalıştım. Amacım tam anlamıyla kafanızdaki soruları çözüp cevaba kavuşturmak değil, verdiğim ufak bilgilerle altta size sunacağım kaynakları birleştirip sorunuzu tam anlamıyla çözüme kavuşturmak. Abiyogenez burada bahsettiğim iki-üç kelimelik bilgilerden daha fazlası. Kaynaklara Evrim Ağacı Akademi "Cansızlıktan Canlılığın Oluşumu" (Abiyogenez Teorisi) başlıklı yazı dizisini ve ekstradan konuya dair birkaç video koyuyorum. Sorularınızın yanıtını orada tam anlamıyla oldukça yalın bir dilde bulabileceğinize inanıyorum.

Umarım ufak da olsa katkım olmuştur.

İyi günler dilerim.