Sorulara Dön
-1
Yazılarımıza Yönelik Sorular

Buradaki herkes ateist mi müslümanlar da bilim araştırmak için gelemez mi?

335 görüntülenme
Hatırla
Takip (1)

Hayır, buradaki herkes ateist değil. Ayrıca müslümanlar giremez diye de bir kural yok. Bilimsel araştırma yapmak isteyen herkes bunu yapabilir.

Biliminsanlarının büyük çoğunluğunun dini bir inancı olmasa da aralarında inançlı olanlar da var. Bilimin çalışma sistemini etkilemediği sürece istediğinize inanmakta özgürsünüz.

Dini inancınız, işini iyi yapan ve gerginlik peşinde koşmayan biliminsanlarının ilgileneceği bir konu değil.

Bilim ve inanç arasındaki ayrım, ateizm ve müslümanlık arasındaki ayrıma benzemez.

"Bilim; metodolojik, test ve tekrar edilebilir yöntemler kullanarak, bilinmeyeni bilinir kılma, gerçeğe ulaşma uğraşı olarak özetlenebilir."1

Din ise inanç üzerine kurulmuş bir sistemdir.

Gerisi kişisel tutumlardır.

306 görüntülenme
Teşekkür (1)

• Çağrı Mert Bakırcı. Boş Hipotez, Din Ve Bilim: Bilim, Neden Tanrısal (İlahi) Açıklamaları Reddeder?. (26 Şubat 2018). Alındığı Tarih: 12 Ocak 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı

merhabalar Bilim Akademi

buradaki herkes ateist değil ki evrim agacı dine yönelik içerikler yapmadığı gibi dini kötüleyen içeriklerde yapmamaktadır. Evrim agacı bilim anlatıcılığı yapmaktadır, somut içerikler üretirler, din gibi soyut yani üzerinde bilimsel araştırma yapılamayacak şeylerin üzerinde durmazlar. soru&cevap kısmında ise evrim agacından bağımsız okurları, gördüğüm kadarıyla çoğunluk deist değil, agnostik ve ateist. ama şunu söyliyebilirim ki burdaki kimse dini kötülemiyor. yani sorulan sorulara cevap vermek için kendi görüşleri yazıyorlar, sorulan dini sorular eğer ki doğru din varsa dini kötülemez tam tersine dinin doğruluğu her şüphede daha da pekişir. yani bazı sorgulamalara inançlı insanların rahatsız olması bana mantıksız geliyor. herkes, her dine mensup kişi istediği şeyi araştırabilir, sorgulayabilir. araştırma yapmak merakla ilgilidir, inançla ilgili değildir.

253 görüntülenme
Teşekkür (2)

Öncelikle buradaki herkes ateist değildir. Eğer öyle birşey olsa zaten Profil açtıgın zaman canlılığın varoluşuna yönelik tutum kısmında teist evrim, yada yaratılışçılık ya da di̇ni̇ tutum kismi olmazdi . Bi̇raz mantikli düşünsen sende anlarsin.

Evri̇m ağaci her İnanca her düşünceye eşİt yaklaştigini zaten açiklamişti , ama bi̇li̇mi̇ lai̇k seküler bi̇r şeki̇lde anlatir . Objekti̇f bi̇r şeki̇lde , modern bi̇li̇m nasilsa öyle anlatir .

O yüzden evri̇m ağaci en güveni̇li̇r bi̇li̇m platformudur

İlkeleri̇nden okuyabi̇li̇rsi̇n:

Evrim Ağacı hiçbir Tanrılı ve kutsal kitaplı (teist), Tanrılı ama kutsal kitapsız (deist), Evren’in veya doğanın Tanrı olduğunu savunan (panteist), Tanrıların ve dinlerin var olmadığını savunan (ateist) düşünceyi savunmamakta, desteklememekte ve/veya reklamını/propagandasını yapmamaktadır.

Evrim Ağacı bünyesinde, sözü edilen şahsi inanç pozisyonlarından her birini savunan birçok gönüllü bulunmaktadır, dolayısıyla Evrim Ağacı'nın bir bütün olarak herhangi bir şahsi inanç görüşü bulunmamaktadır.

Yani̇ bu ne demek oluyor ? Tei̇stlerde araştirma yapabi̇li̇r demek oluyor . Kendi̇ İnancinin propagandasini yapmadigin sürece.

177 görüntülenme