Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Böyle bir video nasıl olabiliyor?

İnsanlık pluton'a daha yeni kamera göndermişken evren dışındaki bir yerden böyle bir video nasıl oluyor? Yada böyle olduğu nasıl tahmin ediliyor.

Buna benzer bir soru ile ilgili yazı yazmışlardı.

Sorunun kısa cevabı şu: İnternette gördüğünüz galaksi fotoğraflarının tamamı bilim sanatçılarının eseridir.

Ancak bu eserlerin hiçbiri uydurma değildir. Bu fotoğraflar, örneğin Hidrojen'in nötral ve iyonize halinin yoğunluğundan yola çıkarak, yıldızların hareketini dikkate alarak, Samanyolu Galaksisi ile ilgili bildiklerimiz göz önüne alınarak yapılır.

Öte yandan, bizim haricimizdeki galaksilerin fotoğraflarını doğrudan çekebiliriz. Örneğin bilimsel adı M31 olan Andromeda Galaksisi veya M51 isimli Anafor Galaksisi'nin doğrudan tepeden fotoğraflarını çekebiliriz. Bu fotoğraflar bize kendi galaksimiz hakkında da bilgiler verir.

Uzun lafın kısası internette gördüğünüz Samanyolu Galaksisi fotoğrafları, galaksimizin neye benzediğini gerçeğe en yakın şekilde gösteren; ancak "fotoğraf" olmayan görüntülerdir.

Galaksimizin Hiçbir Kısmını Mı Fotoğraflayamıyoruz?

Hayır, galaksimizin büyük bir kısmını fotoğraflayabilmekteyiz. Ancak yalnızca galaksinin "içerisinden" görüntü alabiliyoruz. Çünkü galaksinin bir kenarında bulunuyoruz ve tüm kameralarımız bu açıdan bakmak zorunda. Buna rağmen galaksimiz hakkında belki de dışarıdan alamayacağımız kadar değerli bilgilere ulaşabiliyoruz. Örneğin az önce de belirttiğimiz gibi galaksimizin merkezini kenardan görebiliyoruz. Galaksimizin çapı boyunca görebiliyoruz, hatta bulunduğumuz konumdan kalınlığının da bir kısmını görüntüleyebiliyoruz. Ancak diğer galaksilere yaptığımız gibi dışarıdan görüntüler (henüz) alamıyoruz.

Gezegenimizin konumuna bağlı olarak aldığımız görüntüleri birbirine bağlayarak panaromik fotoğraflar yaratabiliyoruz. Bu sayede galaksimize ait fotoğraflarımız da bulunuyor, ancak bunlar dışarıdan çekilmiş fotoğraflar değiller.

Puan Ver

“Sorgulanamayan cevaplardansa, cevaplanamayan soruları tercih ederim.”