Sorulara Dön

bir inşaat mühendisi temelinin nasıl yapılacağını a'dan z'ye kadar bilmediği bir inşaatın üst katlarını açıklayabilir mi?

bu kainatın içinde doğmuş ve ölecek olan insanoğlu bilimsel olarak " %100 şu şekilde oluştu, ilk önce şu vardı ve gidişatı da şu şekilde devam edecek" diyemediği bir düzenin içinde var olan sistemi açıklayabilir mi? bunu açıkladıgını anladıgını iddia edebilir mi?

Edebilir.

Kısacık sorunuzun içerisinde, birçok yanlış anlama, eksik bilgi, bakış açısı hatası ve taraflı yorum var. Size önerim öncelikle bilimin ne olduğunu öğrenmeye çalışmanız. Çünkü bu soruyu bu şekilde soruyor olmanız, bilimin ne olduğunu tam olarak bilmediğinizi gösteriyor. Size, genelde yapıldığı gibi "Siz, elektronu görmüyorsunuz değil mi? Hiç görmediniz. Ama elinizdeki çiviyi prize sokarsanız çarpılacağınızı biliyorsunuz" gibi, genellikle inanç tartışmaları yapılırken kullanılan benzetmelerle cevap verebilirim ama bunu yapmayacağım. Size cevap da veremem çünkü sorularınız, cevap verilmesi zor sorular. Sorunuzun içindeki yanılgıları gösterirsem sizin için cevap teşkil edeceğini umuyorum.

Tüm Reklamları Kapat

1- Hiç kimse kainat için %100 şu şekilde oluştu demiyor ki. Bu fikri nereden edindiyseniz o kaynağı tekrar gözden geçirmenizi öneririm.

2- "İlk önce şu vardı, gidişatı da şu şekilde devam edecek diyemediği" demişsiniz, bu da doğru değil. Başlangıçta ne vardı ve nasıl devam edecek biliyoruz. Bu konudaki iddiaları da nereden edindiniz bilemiyorum ama doğru değil.

Tüm Reklamları Kapat

3- "Bir sistemin içindeki sistemi açıklayabilir mi" evet açıklayabilir. Çünkü tüm sistemler, fizik yasaları dahilinde hareket ediyor. Bugüne kadar, yaklaşık 500 yıllık astronomi tarihinde fizik yasalarına aykırı hareket eden hiç bir gök cismine rastlamadık. Fizik yasalarını çözersek, hiç görmediğimiz sistemleri de anlayabiliriz. Bugün, varlığını bile bilmediğimiz sistem ve yıldızların hangi dinamiklere göre hareket ettiğini biliyoruz. Çünkü yapılan bilimsel çalışmalar bize bunu gösterdi.

4- Biz hiç bir şeyi bilmiyoruz. Öğrendik! Baktık, gözlemledik, denedik, test ettik, sınadık ve öğrendik. Yarın başka şeyler görür, dener, test eder ve sınarsak onları öğreniriz ve bilgilerimize bilgi katılır.

5- Bilim dediğimiz disiplin, gözlem, hipotez, deney, kuram gibi bir yol takip eder. Elde edilen tüm bilgiler, yapılan bilimsel çalışmaların gösterdikleridir. İnsanoğlu olarak evren bize ne söylerse biz onları biriktiririz. "Bu böyledir" demeyiz. "Gözlemler, deneyler bunları gösteriyor" deriz. Her zaman kaynak, açıklama, kanıt, dayanak vs. söz konusudur. "Evren böyle başladı" diyorsak bunu başka bazı kaynaklar gibi dayanaksız uydurmuyoruz. Bilimsel gözlemler, deneyler, hesaplamalar, çalışmalar bunları gösteriyor. Yapılan tüm çalışmalar, Dünyanın bin bir farklı bölgesindeki, farklı inanıştaki, etnik kökendeki, farklı kültürdeki bilim insanı tarafından test ediliyor. Hiç bir bilimsel bilgi, bir ülkeye, kültüre, inanışa ait değil. O nedenle eldeki bilgiler doğrultusunda neyi çözebildiysek onu öğreniyoruz. Yarın yeni bilgiler ediniriz, bilgilerimiz gelişir, güçlenir, sağlamlaşır ve güncellenir. Bilimin doğası bu.

Sorulara Dön
2025'teki Güneş Fırtınasını Atlatabilecek miyiz?
İnternet Nasıl Çalışıyor? İzlemek İstediğimiz Videoları Bize Nasıl Gösteriyor?
Deprem Sırasında Gökyüzünde Neden Mavi Işıklar Oluşuyor?
Depremzedeler İçin Bilimseverler El Ele! [CANLI YAYIN]
Güneş Yerine Karadelik Koysak Ne Olur?