Puan Ver
Puan Ver

Bir görüşe göre, mitekondriler, bakteriyel kökenli ve simbiyozis ile sonradan organizmaya dahil olmuş tek hücreliler. Enterik sinir sistemi?

Nin evrimsel sürecinde özerk yapısı, 2. Beyin tanımı açısından benzerlik söz konusu olabilir mi?

''Görüş'' olarak sözünü ettiğiniz mefhum bilim literatüründe ''Endosimbiyoz Teorisi'' olarak geçer ve temelleri 1905 yılında atılan bu teori doğal seçilim yoluyla ökaryotik hücrelerin nasıl evrimleştiğini çok sağlam verilerle gözler önüne serer, kısacası Endosimbiyoz Teorisinden ''bir görüşe göre'' diye bahsetmek çok da doğru değil.

Sorunuza gelirsek, enterik sistem ile ilgili aynı durum söz konusu olabilir mi derken anlaşıldığı kadarıyla galiba şu şekilde sormuşsunuz; dışarıdan başka bir sinir sisteminin gelip bizim sinir sistemimize yerleşmesi söz konusu olabilir mi?

Hayır. Olamaz. İnsan sinir sisteminin evrimi bütün basamaklarıyla sölenterlerdeki ''sistemimsi'' yapılardan itibaren (aslında çok daha öncesinden) titizlikle çalışılmış bir konu olmakla birlikte literatürde, bahsettiğiniz görüşle ilgili tek bir tane bile makale yok. (Belki biz bulamamışızdır, bulan kişiler ekleyebilir.)

İkinci beyin ''tanım''ına gelirsek bunun sebebi nöron yoğunluğudur yani barındırdığı nöronların sayısının oldukça fazla olması ve özerk(!) çalışabilmesidir.

““Tıp” sözcüğünün önüne “alternatif” sözcüğünü koymak, bir köpeğe işaret edip “Bak, bu benim alternatif kedim!” demek gibi bir şeydir. O, halen bir kedi değildir!”
Josh Thomas