Yeni Soru Sor
Sorulara Dön
Principia M
50K UP
Üye

Bilim insanları her zaman dahi mi olmalı?

Bilim tarihinde ismi geçen herkesten dahi olarak söz edilir. Einstein, Newton, Galilei hep dahi olarak bahsedildiler. Peki sıradan bir zekaya sahip insanlar çok büyük bilimsel buluşlara imza atamazlar mı?
İrem Erdemoğlu
Bilim severim.

Bilimin kümülatif doğası, farklı yeteneklerde ve uzmanlık alanlarında çalışan birçok insanın katkılarını gerektirir. Bazı bilim insanları, yeni teoriler geliştirirken, diğerleri bu teorileri test eder veya uygular. Kimi zaman, ‘sıradan’ olarak görülebilecek bir bilim insanının küçük bir gözlemi veya deneyi, daha büyük bir buluşun kapısını açabilir.

Bilim, genellikle birçok insanın küçük katkıları ve buluşları üzerine inşa edilir. Tüm bilim insanlarının dahi olması gerekmez; aslında, bilimin ilerlemesi için çeşitlilik ve farklı bakış açıları gereklidir. Dahilik, bilimde önemli bir rol oynayabilir, ama her büyük keşif veya ilerleme mutlaka bir dahi tarafından yapılacak diye bir kural yok.

Dolayısıyla, bilimde başarı sadece bireysel zeka veya dahilikle sınırlı değildir; işbirliği, sabır, yaratıcılık ve sürekli öğrenme arzusu da büyük rol oynar. Tüm bilim insanlarının ortak yönü dehaları değildir, hepsinin ortak yönü bir alana sınırsız bir merak duymaları ve öğrenmekten vazgeçmemeleridir.

Alperen Delibaşı
Liseli ileri düzey fizikle ilgilenen bir gencim

Fizikle ilginleniyorum ve cidden neredeyse tüm bilim insanları dahi. Bir örnek üzerine gidersek Rıchard Feynman yere düşen bir tabak ile bir yasayı açıklığa kavuşturdu. Hepsinin üstün zekası var mıdır çoğunluğunun vardır ancak saf zeka buluşlar için yeterli değil. Birazda bakış açısı, azimlilik ve çalışmada zeka kadar bilim insanlarını etkiliyor.

“Sorgulanmayan cevaplardansa cevaplanmayan soruları tercih ederi”