Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön

Atom maddeleri oluşturduğu gibi kendisi de madde midir?

Atom maddeleri oluşturuyorsa kendisi de bir madde midir? Hangi halde(sıvı,katı,gaz,plazma) bulunur?
149 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Öne Çıkarılan Cevap
Ufuk Derin
Ufuk Derin Öğrenci-Okur

Atom, kimyasal elementlerin ve sıradan anlamı ile maddenin en küçük yapı birimidir.[1][2][3] Ancak bu atomun madde olmadığını göstermez. Kütlesi olan ve evrende yer kaplayan her şey madde olarak adlandırılır.[4][5][6] Atomların da bir kütlesi vardır, evrende bir yer de kaplarlar.[7][8] Dolayısı ile atomları da madde olarak nitelendirebiliriz.

213 görüntülenme

1. Encyclopedia Britannica. Atom. Alındığı Yer: Encyclopedia Britannica | Arşiv Bağlantısı
  2. Qualitative Reasoning Group. What Is An Atom?. Alındığı Yer: Northwestern University | Arşiv Bağlantısı
  3. Wikipedia. Atom. Alındığı Yer: Wikipedia | Arşiv Bağlantısı
  4. University of Hawaii System. Definition Of Matter. Alındığı Yer: University of Hawaii System | Arşiv Bağlantısı
  5. K. Bodach. Matter Takes Up Space. Alındığı Yer: Southwestern University | Arşiv Bağlantısı
  6. Wikipedia. Matter. Alındığı Yer: Wikipedia | Arşiv Bağlantısı
  7. Brooklyn College. Atomic Properties. Alındığı Yer: Brooklyn College | Arşiv Bağlantısı
  8. G. A. Rosenthal. Atoms And Isotopes. Alındığı Yer: University of Kentucky | Arşiv Bağlantısı
Dilrbad .
Dilrbad . öğrenci

bu soruyu bir örnek vererek açıklayacağım.

bir insanı düşündüğümüzde aklımıza gelen 2 kol 2 bacak gövde gibi şeyler aklımıza geliyor en basit çöp adam çizdiğimizde en basit hali ile böyle oluyor. o zaman bu kol ve bacaklara insan diyebilir miyiz?

Bu Reklamı Kapat

diyemeyiz. atomlara atom maddelere madde diyoruz. bu onların ismi. mesela ay nedir yıldız mı gezegen mi? ay aydır uydudur. bu daha çok ingilizcede karşımıza çıkıyor çünkü moon yani ay uydu ve ay anlamlarına geliyor. sanki türkçede özel isim gibi - yıldızımıza güneş demek gibi- kullanıyoruz ama bu aslında onun ne olduğu.

burada demek istediğin madde özel olan değil de herşeye madde diyebildiğimiz için sorduğun madde öyle algıladım. ama atomlar atomdur.

165 görüntülenme