Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Güneş'e yakınlık sırasına göre 8. sırada alan Neptün, Güneş Sistemi içerisindeki hacimce en büyük 4., kütlece en büyük 3. gezegendir. Yapı bakımından Uranüs ile benzer özelliklere sahip olan Neptün'ün keşfi 23 Eylül 1846'da Urbain Le Verrier ile Johann Galle tarafından yapılmıştır. Dünya'dan kütlece 17 kat büyük olan Neptün'ün Güneş etrafındaki 1 tam turu 164.8 Dünya yılı sürer. 1 Neptün günü ise Dünya'daki 16 saat, 6 dakika 36 saniyeye eşittir. Güneş Sistemi içerisindeki en soğuk gezegenlerden biri olan Neptün'ün en düşük sıcaklığı, bulutların olduğu seviyede -218 santigrat dereceye kadar düşebilir. Gezegenin çekirdeği ise 5100 santigrat derecedir.

Öte yandan Triton, Neptün'ün sahip olduğu en büyük doğal uydudur. 10 Ekim 1846 yılında William Lassell tarafından keşfedilmiştir. Triton'un en ilginç özelliklerinden birisi, Güneş Sistemi içerisindeki 7. en büyük uydu olmasına rağmen etrafında döndüğü gezegenin dönüş yönünün aksi yönde dönüyor olmasıdır (retrograt yörünge). Bu durum, onun Kuiper Kuşağı'ndan gelen ve Uranüs'ün çekimine kapılmış bir cüce gezegen olduğu fikrini doğurmaktadır.

Görsel, bir sanatçı tarafından hazırlanmıştır.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/11/2019 14:29:08 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4268

“Biyolojik zekanın son derece kısa ömürlü olduğu kanaatindeyim. Eğer ki bir gün yapay zeka ile yüzleşirsek o, yapısı gereği biyoloji-ötesinde olacaktır.”
Martin Rees