Ismarlama Bebekler Yolda!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bebeğinizi nasıl isterdiniz?

Crispr-Cas9 adlı yeni bir “gen düzeltme” tekniği sayesinde, insan embriyosunun kusurlu genlerini düzeltmek kadar, DNA’ya genetik bilgi eklemek de mümkün. Bu, genetiği değiştirilmiş “ısmarlama bebek”lerin yakında hayatlarımıza girebileceği anlamını taşıyor olabilir. Ancak, bazı bilim insanları gelişmenin bu yönünden kaygı duyarak, üreme hücreleri bazındaki genetik değişimlere kısıtlama getirilmesini istiyorlar.

Bu çığır açan gen teknolojisi ile ilgili temel düzeyde bir infografiğimiz için evrimagaci.org/fotograf/27/7715">buraya tıklayabilirsiniz. Konuyla ilgili kapsamlı bir makalemizi buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.

Görsel: ÇMB

1. Scientific American

Dünya, Mars ve Zeki Yaşam

İntikam ile Adalet Arasındaki 5 Fark

ODTÜ EEE '88 mezunudur. Evrim Ağacı'nda genel editörlük ve çevirmenlik yapmaktadır. Ayrıca Kırsal Çevre Derneği'nin aktif üyesidir. İlgi alanları Türkçe ve İngilizce dilleriyle başta bitkiler olmak üzere tüm canlılardır.