Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Ne yazık ki Türkiye'nin olmadığı listede, görselde de gösterildiği gibi, elementlerin:

• 24 tanesini Birleşik Krallık,
  • 21 tanesini ABD,
  • 20 tanesini İsveç,
  • 19 tanesini Almanya,
  • 17 tanesini Fransa,
  • 9 tanesini Rusya/Sovyetler Birliği,
  • 3 tanesini Avusturya,
  • 2 tanesini Danimarka,
  • 1 tanesini Finlandiya,1
  • 1 tanesini İspanya,
  • 1 tanesini İtalya,
  • Geri kalanlarını ise antik toplumlar

keşfetmiştir. Neyse ki elementlerin hiçbiri, keşfedenin tekelinde değildir. Zira bu elementlerin birçoğu, her birimizin vücutlarında bulunan, bizim oluşumumuza katkı sağlayan, bundan milyarlarca yıl önce patlayan yıldızlarda üretilmiş doğal ürünlerdir. Bilim ve bilgi insanlığındır, herkesindir! Ancak tabii ki bilimsel araştırmaların en ön cephelerinde kendine yer edinmeyi başaranlar, her zaman daha avantajlı ve üstün olacaktır.

Bu tabloda gösterilen ülkeler, keşiflerin fiziksel olarak yapıldığı ülkelerdir. Keşfedenlerin hepsi, elementleri keşfettikleri ülkelerin vatandaşı değildir.

Elementlerin bazılarıyla ilgili daha detaylı bilgileri evrimagaci.org/fotograf/34">buradan alabilirsiniz.

Hazırlayan: ÇMB