Darwin'in 209. Doğum Günü!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

12 Şubat Dünya Darwin Günü'nüz kutlu olsun! :) Bu sene, insanlık tarihinin gördüğü en güçlü ve en etkileyici bilimsel keşiflerinden biri olan evrimin babası Charles Darwin'in 209. yaş gününü kutluyoruz.

Darwin'in bir doğa yasası olarak evrimi keşfetmesi ve onun üzerine giderek yaptığı çalışmalar sayesinde, bu doğa yasasını izah eden kurallar bütünü olan Evrim Teorisi'ni inşa etmesi, sadece biyolojiyi değil, sayısız bilim dalını kökünden değiştirdi, yepyeni bilim dallarının doğmasını sağladı, var olan bilim dallarında paradigma değişimlerine neden oldu ve daha önemlisi, bugüne kadar sahip olduğumuz en güçlü sorulardan biri olan "Biz nereden geldik?" sorusuna, bugüne kadar verilmemiş kadar açık, net ve nihai kabul edilebilecek bir cevap verdi.

Darwin, yapısal olarak çok zeki bir bilim insanı değildi. Hani Einstein'a, Tesla'ya falan atfedilen özelliklerden yoksundu. Ancak Darwin, belki de diğer hiç kimsede olmayan düzeyde bir gözlem gücüne sahipti. Bu yeteneği, araştırma ve yeni şeyler keşfetme tutkusuyla birleşince, Evrim Teorisi'nin inşası da kaçınılmaz oldu.

Bugün Darwin'in inşa ettiği bu teoriyi, mimarlıkta, ekonomide ve daha önemlisi, mühendislik dallarında bile kullanıyoruz. Bu da, evrimin ne kadar güçlü bir doğa yasası olduğu ve hayatlarımızın ne kadar içerisinde olduğu gerçeklerini gösteriyor.

Bilime yaptığın her türlü katkıdan ötürü teşekkürler Darwin! :)