Astrofizik'in Son 100 Yılında Evren...

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Görselde, üst kısımda, 1922 yılında gözleyebildiğimiz en uzak nokta, yani bizim için "Gözlenebilir Evren" olan bölgenin genişliği gösterilmektedir. O zamanlarda teleskoplarımız bu kadar güçlü değildi ve uzaya teleskoplar göndererek gözlemler yapamıyorduk. O zamanlarda, yaklaşık olarak 100.000 ışık yılı (= 9.46 x 1017 km = 1 katrilyon kere milyon kilometre) uzakları görebiliyorduk. Yani evrenin bizim görebildiğimiz sınırları bu kadarcıktı. Bu mesafe, sadece Samanyolu Galaksisi'nin genişliği kadardır.

Alt kısımda ise 2014 itibariyle gözleyebildiğimiz Evren'in genişliğini görüyoruz: Yaklaşık olarak 93 milyar ışık yılı (=8.79x1023 km = 1 katrilyon kere katrilyon kilometre).

Yani son 100 yılda, teknolojinin gelişimi sayesinde gözleyebildiğimiz evrenin çapı yaklaşık olarak 1.000.000 kat artmıştır!

Teşekkür: Umut Demirbozan

Nasıl Düşüneceğini Bilmek...

Parmak Kırışıklığının Nedeni Açıklandı Mı?