Hamamböcekleri 250 Milyon Yıldır "Hiç" Değişmemiş midir? Hamamböceklerinin Evrimi Üzerine...

• Bu yazıyı 2 dakika 53 saniyede okuyabilirsiniz. Bu yazı 510 defa görüntülenmiştir.

"Hamamböcekleri yaklaşık olarak 250 milyon yıldır yaşadıkları halde hiçbir değişime uğramamışlardır."

Hayır, bu iddia doğru değildir. Her hayvan, yaşadığı müddetçe az veya çok Evrim geçirir. Çünkü türlerin evrimleşme hızı birbirinden farklıdır. Örneğin bir üzerinde uzun süredir hiç avcı ve cinsel baskı bulunmayan ve ekolojik değişime fazla maruz kalmayan timsahlar, göreceli olarak az evrimleşmişlerdir; son birkaç milyon yıldır. Ancak ondan öncesine gittiğimizde, değişen Dünya koşulları dahilinde akıl almaz bir Evrim süreci görürüz. Ancak, biraz manipülatörlerin algıda seçiciliği kullanmaları sebebiyle, biraz da bilimsel cahiliyetten ötürü; hayvanların fosilleri ve modern hallerine bakan sıradan bir göz, "Hiç değişmemiş." diyebileceği gibi, bir yunus ve bir köpekbalığına bakıp "İkisi de balık işte." diyebilecektir.

Ancak bu konunun eğitimini almış uzman bir anatomist, paleontolog ya da fizyolog ve daha önemlisi moleküler biyolog veya genetikçi veya evrimsel biyolog, o organizmadaki değişimleri görebilecektir.

Ayrıca bir canlının değişmemesi mümkün değildir. Çünkü Dünya'mız sürekli radyasyon altındadır ve bu ışınlar, DNA'mızda sürekli değişimlere sebep olmaktadır. 250 milyon yıl boyunca bir hayvanın genetik yapısının bu radyasyonlardan "hiç" etkilenmediğini düşünmek, çocukça ve cahilcedir. Üstelik sadece radyasyon da değil, türleşme ve Evrim Mekanizmaları altında bu canlılar, değişen doğayla birlikte zaten değişim geçirmek ve evrimleşmek zorundadır. Çünkü değişen ortama adapte olamayan bir canlı, Doğal Seçilim aracılığıyla elenecek ve genlerini yavrularına aktaramayacaktır.

Öte yandan, zaten biz, hamamböceklerinin evrimsel tarihini gayet iyi biliyoruz. Birkaç on veya yüz milyon yıllık fosiller ile modern hayvanları yan yana fotoğraflayarak, "Bakın, hiç değişmemiş." diyenlerin hiçbiri bu konuda uzman olmamakla birlikte, üniversite mezunu bile değildir. Ancak bu konuda en çok sesi çıkanlar, ilginç ama artık "doğal" olarak, onlardır.

Mantodea (mantisler ve diğerleri), Isoptera (termitler) ve Blattaria takımları, Dictyoptera süpertakımı altında birleşir. Moleküler kanıtlar, termitlerin doğrudan hamamböceklerinden türleşerek evrimleştiğini ortaya koymaktadır. Bilinen en eski hamamböceği fosilleri 354 milyon yıl ila 295 milyon yıl yaşındadır. Bu fosillerin, modern fosillerden en ciddi farkı, bu eski formların yumurta bırakmaya yarayan, "ovipozitör" (ovipositor) denen yapılara sahip olması; ancak modern türlerin bu organı kaybetmiş olmalarıdır. Bu Blattopteran denen bu antik türün, daha önce belirtildiği gibi, modern hamamböcekleri ve mantislerin atası olduğu bilinmektedir.

Konuyla ilgili pek çok bilimsel makale de bulunmaktadır. Toprak kazıcı hamamböceklerinin 20 milyon yıllık evrimi ile ilgili Ulusal Biyoteknoloji Bilimi Merkezi'nin dergisinde yayınlanan bir makale aşağıdadır:

Ancak, hamamböceklerinin evrimleşmediği ile ilgili iddiaları ileri süren bilim-dışı kaynakların bırakın bu konuda uzman olmasını, bırakın mezuniyet derecesini, bırakın bu konuyla ilgili makale yazıp yazmadıklarını, hayatları boyunca bilimsel olarak yayınladıkları 1 tane bile makale bulunmamaktadır. Öte yandan yukarıdaki makalenin yazarlarından Maekawa'nın yayınlanmış ve katkıda bulunduğu 628 bilimsel makalesi bulunmaktadır. Üstekik kendisi, Royal Society üyesidir ki bu, gelmiş geçmiş en ciddi bilim topluluklarındandır. Ancak insanlar, bu işe ömürlerini veren bilim adamları yerine, bilim-dışı kaynakları kendilerine "kaynak" edinmektedirler. Bu, düşündürücüdür.

Hamamböcekleriyle ilgili birkaç başka çalışma ise şöyledir:

Toprak kazıcı hamamböceklerinin tahta kemiricilerden evrimi: http://blattodea.net/showthread.php?t=154

Hamamböceği evriminin karşılaştırmalı biyoloji açısından değerlendirilmesi:

Bu ve bunun gibi yüzlerce sebepten ötürü, bilim, bilim insanlarından öğrenilmelidir; manipülatörlerden değil.

1. http://www.cals.ncsu.edu/entomology/schal_lab/ComparativeCockroachBiology