Evrim Ağacı

Alpha Centauri Nedir?

Güneş Sistemimize En Yakın Olan, 3 Yıldızı ve 1 Gezegeni Bulunan İlginç Sistem!

Alpha Centauri Nedir?
Alpha Centauri
NASA
Tavsiye Makale

Güneş Sistemimize en yakın sistem olan Alpha Centauri 3 yıldızı olan bir sistemdir ve Güneş Sistemine yaklaşık 4 ışık yılı uzaklıktadır. Yapılan gözlemler sonucunda Proxima b adında Dünya'ya benzer bir gezegenin varlığı keşfedilmiştir.

1915 yılında keşfedilen Alpha Centauri, Güneş Sistemimize en yakın sistemdir ve yaklaşık 4 ışık yılı uzaklıktadır.

Alpha Centauri A ve Alpha Centauri B adında bizim Güneşimize çok benzeyen iki yıldızı ve daha küçük ve soluk kırmızı cüce olan Proxima Centauri (Alpha Centauri C) adındaki yıldızı ile toplam üç yıldızı vardır. Alpha Centauri A ve Alpha Centauri B nispeten yakın oldukları ve Erboğa Takımyıldızının en parlak yıldızlarından oldukları için çıplak gözle bakıldığında tek bir yıldız gibi görünür, Proxima Centauri ise çok sönük bir yıldız olduğu için çıplak gözle görülmesi mümkün değildir.

Alpha Centauri A ve Alpha Centauri B
Chandra X-Ray Observatory

Alpha Centauri A, Güneş'in kütlesinin 1.1 katı ve parlaklığının 1.519 katıdır. Alpha Centauri B, Güneş'in kütlesinin 0.907 katı ve parlaklığının 0.445 katıdır. Proxima Centauri (Alpha Centauri C) çok daha küçük bir kırmızı cücedir. Güneş'ten 20,000 kat daha sönüktür ve kütlesinin sadece %12'si kadardır. Ayrıca Proxima Centauri (Alpha Centauri C) Güneş'ten sonra Dünya'ya en yakın yıldızdır.

Alpha Centauri'de bulunan yıldızların büyüklüklerinin Güneş ile karşılaştırılması.
Universe Today

2016 yılında gök bilimciler sistemde bir gezegenin keşfedildiğini duyurdular. Proxima Centauri'nin yörüngesinde olan bu gezegen Proxima Centauri b hem boyut hem de kütle olarak Dünya'ya benzer ve yüzeyinde sıvı su için uygun bir yer olabileceğine dair göstergeler vardır. Proxima Centauri'ye olan uzaklığından dolayı yaşanılabilir bölgede olduğu düşünülmektedir.

Çoklu yıldızlara sahip sistemlerin gezegenlerine ne olduğu henüz bilinmemektedir. Bilim insanları, gezegenlerinin yörüngede dönebilmesi için yer çekimi açısından kararlı ortamın olup olmadığını henüz bilmiyorlar. Bunları öğrenmek için yapılan araştırmalar ve gözlemler devam ediyor.

Alpha Centauri'de yapılan araştırmalarda başka bir gezegenin varlığı henüz tespit edilmemiştir. Yıldızlardan gelen ışık o kadar güçlüdür ki gezegenlerden yansıyan ışıkların gözlemlenmesi neredeyse imkansızdır. Bu olayın önüne geçmek için NEAR adında çok büyük bir teleskop kullanılmaktadır. Bu teleskop yıldızlardan gelen ışığı kırarak gezegenlerin tespit edilmesini kolaylaştırır. Bir nevi yapay bir Güneş tutulması yapmaktadır.

Alpha Centauri hakkında bilmediğimiz çok şey var ancak teknoloji ve bilimin ilerlemesiyle bunları keşfetmemiz mümkün.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 31/05/2020 08:04:01 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/8500

“Eğer size yanlış soruları sordurmayı başarabilirlerse, cevaplar konusunda endişelenmelerine gerek kalmaz.”
Thomas Pynchon