Gece Modu

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Bu aile Evrim Ağacı tarafından gözlenmemiştir.

Albatroslar, 3.5 metreyi aşabilen kanat açıklıklarıyla bilinen en büyük denizel kuşlar arasında yer alırlar.

Albatroslar, günümüzden 50 milyon yıl kadar önce evrimleşmiştir ve atalarına dair birçok fosil elimizde bulunmaktadır. Günümüzde 21 albatros türü bilinmektedir ve bunların 19 tanesinin soyu tükenme tehdidi altındadır.

Genellikle Güney Okyanusları'nda yaşarlar; ancak fosil kayıtları eskiden kuzeyde de bulunduklarını göstermektedir.

Her 5 dakikada 1 adet albatrosun balıkçılık nedeniyle, yapay yollarla hayatını kaybettiği hesaplanmaktadır. Bu, her yıl 100.000 ila 200.000 albatrosun paragat avcılığı nedeniyle ağlara takılarak ölmesi demektir! 50 milyon yıldır okyanusların üzerinde hüküm süren bu hayvanların insanlar nedeniyle tamamen yok olma tehdidi altına girmesi, sadece 30 yıl almıştır.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/11/2019 15:05:36 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2226