Sorulara Dön

Virüslerin hepsi zararlı mıdır?

Bir uzman hepsinin zararlı olmadığını söylüyor ama evrim ağacının bakteri ve virus adlı videosunda hepsi zararlı denmektedir.
Tüm Reklamları Kapat

Virüsler çoğunlukla agresif ve bulaşıcı doğası ile bilinir.

Doğru, çoğu virüsün kşiyle patojenik bir ilişkisi vardır-yani hafif bir soğuktan şiddetli akut solunum yolu sendromu (SARS) gibi ciddi koşullara kadar uzanan hastalıklara neden olurlar. Konakçı hücreyi istila ederek, hücresel makinelerini devralarak ve daha fazla hücreye bulaşmaya ve hastalığa neden olan yeni viral parçacıkları serbest bırakarak çalışırlar.

Tüm Reklamları Kapat

Ama hepsi kötü değil. Bazı virüsler aslında bakterileri öldürebilir, diğerleri ise daha tehlikeli virüslere karşı savaşabilir. Yani koruyucu bakteriler (probiyotikler) gibi, vücudumuzda birkaç koruyucu virüs var.

Koruyucu 'fajlar'

Tüm Reklamları Kapat

Bakteriyofajlar (veya "fajlar"), spesifik bakterileri enfekte eden ve yok eden virüslerdir. Sindirim, solunum ve üreme yollarında mukus zarında bulunurlar.

Mukus, istilacı bakterilere karşı fiziksel bir bariyer sağlayan ve altta yatan hücrelerin enfekte olmasını önleyen kalın, jöle benzeri bir malzemedir. Son araştırmalar, mukusta bulunan fajların, insan vücudunu istila eden bakterilerden koruyan doğal bağışıklık sistemimizin bir parçası olduğunu göstermektedir.

Fajlar aslında yaklaşık bir yüzyıl boyunca Staphylococcus aureus, salmonella enfeksiyonları ve cilt enfeksiyonlarının neden olduğu dizanteri, sepsis tedavisinde kullanılmıştır. Tedavi için fajların erken kaynakları, enfekte hastalardan yerel su kütleleri, kir, hava, kanalizasyon ve hatta vücut sıvılarını içeriyordu. Virüsler bu kaynaklardan izole edildi, saflaştırıldı ve daha sonra tedavi için kullanıldı.

Biz ilaca dirençli enfeksiyonların yükselişini görmeye devam ederken fajlar yenilenen ilgi çekmiştir. Son zamanlarda, Birleşik Krallık'ta bir gencin, antibiyotiklere dirençli olan ciddi bir enfeksiyonu tedavi etmek için fajlar başarıyla kullanıldığında ölüme yakın olduğu bildirildi.

Günümüzde, fajlar genetik olarak tasarlanmıştır. Fajların bireysel yükleri hedef bakterilere karşı test edilir ve en etkili yükleri güçlü bir konsantrasyonda saflaştırılır.

Bunlar, bir veya daha fazla faj yükü içeren ve geniş bir bakteri yelpazesini hedefleyebilen bakteriyofaj stokları (kokteyller) veya spesifik bakterileri hedef alan uyarlanmış bakteriyofajlar olarak depolanır.

Tedaviden önce, hastanın enfekte bölgesinden bir çubuk toplanır, bakteri suşunu tanımlamak için laboratuarda kültürlenir ve terapötik faj stoklarına karşı test edilir.

Tedavi oral yoldan güvenli bir şekilde uygulanabilir, doğrudan yaralara veya bakteriyel lezyonlara uygulanabilir veya hatta enfekte olmuş yüzeylere yayılabilir. Fajların intravenöz uygulaması için klinik çalışmalar devam etmektedir.

Faydalı viral enfeksiyonlar

Genç yaşta Viral enfeksiyonlar, bağışıklık sistemlerimizin düzgün gelişimini sağlamak için önemlidir. Ek olarak, bağışıklık sistemi, diğer enfeksiyonlara karşı direnç geliştirmek için yeterli düşük seviyelerde sistemik virüsler tarafından sürekli olarak uyarılır.

Karşılaştığımız bazı virüsler, insanları diğer patojenik virüsler tarafından enfeksiyona karşı korur.

Örneğin, gizli (semptomatik olmayan) herpes virüsleri, insan doğal katil hücrelerinin (belirli bir beyaz kan hücresi türü) kanser hücrelerini ve diğer patojenik virüsler tarafından enfekte olmuş hücreleri tanımlamasına yardımcı olabilir. Doğal öldürücü hücreleri, tümör hücrelerini tanımlamalarını sağlayacak antijenlerle (vücutta bağışıklık tepkisine neden olabilecek yabancı bir madde) kollarlar.

Tüm Reklamları Kapat

Bu, virüslerin konakçılarında daha uzun süre dayanması ve konakçıya zarar vermelerini önlemek için rekabetçi virüslerden kurtulması için hem bir hayatta kalma taktiği hem de. Gelecekte, bu gibi virüslerin değiştirilmiş sürümleri potansiyel olarak kanser hücrelerini hedeflemek için kullanılabilir.

Pegivirus C veya GBV-C, klinik semptomlara neden olmayan bir virüstür. Çoklu çalışmalar GBV-C ile enfekte HIV hastalarının onsuz hastalara kıyasla daha uzun yaşadığını göstermiştir.

Virüs, hücreye viral giriş için gerekli olan konakçı reseptörlerini bloke ederek hastalığın ilerlemesini yavaşlatır ve virüs tespit eden interferonların ve sitokinlerin (iltihaplanmayı ve enfekte hücrelerin veya patojenlerin uzaklaştırılmasını aktive eden beyaz kan hücreleri tarafından üretilen proteinler) salınmasını teşvik eder.

Başka bir örnekte, norovirüslerin antibiyotik verildiğinde farelerin bağırsağını koruduğu gösterilmiştir. Antibiyotikler tarafından öldürülen koruyucu bağırsak bakterileri, fareleri bağırsak enfeksiyonlarına duyarlı hale getirdi. Ancak iyi bakterilerin yokluğunda, bu norovirüsler ev sahiplerini koruyabildiler.

Terapötik virüslerin geleceği

Modern teknoloji, insan vücudunun bir parçası olan mikrobiyal toplulukların karmaşıklıkları hakkında daha fazla anlamamızı sağladı. İyi bakterilere ek olarak, şimdi bağırsak, cilt ve hatta kanda bulunan faydalı virüslerin olduğunu biliyoruz.

Bu viral bileşen hakkındaki anlayışımız büyük ölçüde emekleme aşamasındadır. Ama bize viral enfeksiyonları anlamamıza yardımcı büyük bir potansiyele sahiptir, ve önemlisi, nasıl kötü olanlar mücadele. Ayrıca insan genomunun evrimine, genetik hastalıklara ve gen terapilerinin gelişimine ışık tutabilir.

(ALINTIDIR)

Bir bakteriyi enfekte eden bakteriyofajların illüstrasyonu.
bakteriyofajlar

Bilim adamları viromu “mikrobiyomun en büyük, en çeşitli ve en dinamik parçası " olarak görüyorlar ve bağırsaklarımızdaki virüslerin çoğunluğu bakteriyofajlardır. Bakterilerin bulunduğu her yerde, bol miktarda bakteriyofaj vardır.

Diğer araştırmacıların açıkladığı gibi “ " Fajlar dünyadaki en bol yaşam formlarıdır, neredeyse her yerde bulunur. [ ... ] Bazı Tatlı su kaynakları [mililitre] başına 10 milyar kadar içerebilir.”

Bakteriyofajlar bakterileri enfekte eder, hücre makinelerine el koyar ve genetik materyallerini çoğaltmak için kullanır.

Artık bağırsak bakterilerinin sağlığı ve hastalığı etkilediği bol miktarda açıktır, bu nedenle bağırsak bakterilerini enfekte eden virüslerin de önemli bir etkisi olabileceği şaşırtıcı değildir.

Virom : İnsan mikrobiyomunun viral bileşeni virom olarak adlandırılır.

1. Yazar Yok. Science Alert. (4 Mayıs 2020). Alındığı Tarih: 4 Mayıs 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı