Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Cevapları inceleyelim:

A şıkkı: Eğer ki ortama uyum sağlayamayanların zaman içerisinde elendiği gözleniyorsa (ki bu neredeyse her canlıda, farklı şiddetlerde gözlenir), türün evrim geçirmekte olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Zira nesiller içerisinde, çevrenin değişimine bağlı olarak en uyumlu olanlar hayatta kalacak, böylece atasal popülasyondan farklı bir popülasyon evrimleşecektir. Bunun sonucunda muhtemelen yeni bir tür evrimleşmez (bunun için daha şiddetli, çok yönlü ve uzun süreli bir seçilim gerekir). Ancak evrim, bir türün bir diğerine dönüşümü değildir. Evrim, popülasyonların genetik dağılımının nesiller içerisinde, çevre şartlarına bağlı olarak değişimidir. Dolayısıyla cevap bu değildir, bu canlının evrim geçirmekte olduğu, bu bilgiler ışığında söylenebilir.

B şıkkı: Türün yok olma tehlikesi altında olduğu söylenemez. Zira elimizde, "ortama uyum sağlayamayanların elendiği" bilgisi olsa da, ortama uyum sağlayamayan bireylerin sayısı veya oranı ile ilgili bir bilgi bulunmamaktadır. Dolayısıyla, popülasyon içerisindeki bazı bireylerin hayatta kalması çok muhtemeldir (ve genelde de olan budur). Bu da, soyun tükenmesine engel olacaktır. Dolayısıyla cevap, B şıkkıdır.

C şıkkı: Bu bilgi, doğrudan ikinci öncülde belirtilmektedir. "Ortama uyum sağlayamanların" varlığının belirtilmesi, bir yerde "ortama uyum sağlayanların da var olduğu" bilgisini de içermektedir. Zira aksi takdirde, o türe ait canlıların tamamının öldüğü bilgisi verilmelidir. Çok açık olmasa da, bu bilgiye ulaşabileceğimiz düşünülebilir. Hele ki B şıkkı kadar net bir cevap varken.

D şıkkı: Bu bilgiye de, C şıkkında olduğu gibi, doğrudan ulaşamayız. Ancak soru, doğrudan ulaşıp ulaşamayacağımızı sormamaktadır. Evrimsel biyoloji bilgilerimiz dahilinde, canlılar arasındaki çeşitliliğin ana sebebinin eşeyli üreme olduğunu bilmekteyiz. Ayrıca balıkların da neredeyse istisnasız olarak tamamının eşeyli ürediğini bilmekteyiz. Bu durumda, bireyler arası kalıtsal farklılıkların eşeyli üremeyle ortaya çıktığını varsaymak veya en azından bunu ileri sürmek çok makuldür. Mutasyonlar, transpozonal sıçramalar, genetik göç gibi diğer faktörler de buna katkı sağlayabilir; ancak bu, sorunun cevabını değiştirmemektedir.

Dolayısıyla cevap, B şıkkıdır.

Teşekkür: BE

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/09/2019 19:17:49 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1718

“Varsayımlarınız, dünyaya açılan pencerelerinizdir. Arada bir tozunu alın, yoksa içeri ışık girmez.”
Isaac Asimov