2012 YGS Fen Soru-36

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Cevap: A

Burada güzel bir genetik karşılaştırma verilmiş, Evrimsel Biyoloji'nin genetik temellerine dair güzel bir örnek sağlanmıştır. Gerçekten de Evrimsel Biyoloji'de yapılan budur. Tabii bu kadar az sayıda nükleotit bulunmaz. Bunun gibi milyarlarca nükleotit yan yana koyularak bilgisayarlar tarafından saatlerce, hatta aylarca analiz edilebilir. Bunun sonucunda akrabalık ilişkileri ve evrimsel geçmiş ortaya konur.

Yukarıdaki soruda yapılacak tek şey, genetik benzerliğe bakmaktır. Bu yapıldığında:

1 ve 2. tür arasında: 3 yerde farklılık

1. ve 3. tür arasında: 4 yerde farklılık

2. ve 3. tür arasında: 5 yerde farklılık

2. ve 4. tür arasında: 4 yerde farklılık

3. ve 4. tür arasında: 4 yerde farklılık

görülür.

Bu durumda 1. tür ile 2. tür evrimsel açıdan birbirine en yakın türlerdir ve muhtemelen Evrim Ağacı üzerinde birbirlerine en yakın şekilde bulunmaktadırlar (eğer ki bahsettiğimiz diğer milyarlarca nükleotitin de aynı olduğu varsayılırsa).

2012 YGS Fen Soru-35