Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Pollia condensate bitkisinin meyveleri, yeryüzündeki en parlak biyolojik nesnedir. Adeta parıldayan birer bilye gibidirler. Bu oldukça ilginçtir; çünkü pratik olarak hiçbir besin değerine sahip değillerdir. Hiçbir pigment içermeyen meyveleri, kuşlar için aşırı çekicidir. Ancak bu meyvelerin içerisinde tohumlar bulunur ve kuşlar aracılığıyla bu tohumlar etrafa yayılır. İlginç bir şekilde, bu parlak yapıları nedeniyle erkek kuşların dişileri yuvalarına çekmek için bir süs malzemesi olarak kullandıkları tespit edilmiştir.

Bu parlak rengi veren şey, meyvenin yüzeyinde tabakalar halinde bulunan selülozdur. Bu selülozun daha kalın olduğu yerler kırmızı ve yeşil rengi yansıtır, daha ince olan kısımlarsa mavi rengi... Ancak pigmentlerin aksine, bu parlaklık selülozun yapısından ötürü üretildiği için, selüloz orada bulunduğu müddetçe parlaklık durmaksızın devam eder. Diğer canlılarda ise pigment üretimine bağlı olarak renkler değişebilmektedir.

Kaynak: Discover

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/10/2019 18:17:12 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5029

“Bilimin bir numaralı aracı şüpheciliktir. Şüpheciliği ışığı, sorgusuz inancı yok eder.”
Mike Huben