Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Genetics dergisinde tanımlanan bir genom analiz tekniği sayesinde, şuana kadar yapılan teknik itirazlarda dile getirilen Neandertallerin, Avrasyalıların atalarıyla melezleşmediği fikrinin gerçek olmadığı anlaşıldı. Bu yeni teknik sayesinde, daha önceki yaklaşımların aksine, melezlenmenin genetik izleri daha güvenilir bir şekilde belirlenebilecek ve ileride yapılacak evrimsel biyoloji çalışmaları için kullanılacak olan tarih öncesi veya daha az rastlanan DNA örneklerinin analizinde büyük kolaylık sağlayacak. Edinburgh Üniversitesi’nde popülasyon genetiği çalışan ve aynı zamanda makalenin yazarlarından Konrad Lohse şöyle söylüyor:

“Bizim yaklaşımımız, Neandertaller ile kökeni Avrupa ve Asya’ya dayanan modern insanlar arasındaki genetik benzerlikleri açıklayabilecek iki senaryo arasındaki farkları ortaya çıkarabilecek.”

İlk senaryoya göre Neandertaller Afrika’dan göç ettikten sonra modern insanlarla melezlendiler. Alternatif senaryoya göre ise Afrika’yı terk eden insanlar, daha önce Neandertallerin de atası olan bir alt popülasyondan evrimleştiler.

Birçok bilim insanı melezlenme senaryosunu destekliyor, çünkü bu senaryo birçok modern insan üzerinde yapılan genom karşılaştırma çalışmaları sonucunda çıkan genetik şablona uyuyor. Fakat yeni yöntem sayesinde, alternatif senaryo, ekstra veriye ihtiyaç duyulmadan saf dışı bırakılıyor üstelik birçok türden (Neandertaller, Avrasyalılar, Afrikalılar ve Şempanzeler) sadece bir genomun bilgisini kullanarak. Aynı yöntemin, limitli örneklerle çalışma yapılan melezlenme araştırmaları için de yararlı olabileceğini söyleyen Lohse şöyle ekliyor:

“Bu yöntem sayesinde tek bir genomdan maksimum bilgiyi alabiliyoruz, bu aynı zamanda nesli tükenmekte olan ya da tükenmiş türlerin geçmişini öğrenmemiz açısından heyecan verici.”

Makalenin yazarları bu yöntemi aslında neredeyse yok olmuş olan Avrupa’daki böcek popülasyonlarını ve Güney Doğu Asya’daki domuzların adalarda yaşayan türlerini araştırırken geliştirdiler.

Lohse, yeni metodun Neandertallerin modern insanlara, geçmiş araştırmalarda yayınlanana kıyasla daha fazla genetik katkıda bulunduğunu gösterdiğini söylüyor ve değerlendirmenin dikkatli yapılması gerektiğini vurguluyor. Çünkü bu sonuçlar düşünülenden biraz daha kompleks ve önceki çalışmalara göre daha çeşitli. Genetics dergisinin baş editörü Mark Johnston şöyle söylüyor:

“Çalışma önemli çünkü Neandertallerle insanların melezlenmesi konusunda bir boşluğu doldurabilir. Ayrıca bu yöntem nesli tükenme tehlikesinde olanlar da dâhil diğer organizmaların evrimsel geçmişleri hakkında bilgilerin elde edilmesinde kullanılabilir.”

Not: Bu yazı Phys.org adresinden çevrilmiştir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/10/2019 16:03:26 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2240

“Yasa, arzudan bağımsız mantıktır.”