Yavru Balıkçıl, Canlı Bir Dinozora Benziyor!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Dinozorların 65 milyon yıl önce gezegenimizden yok olduğunu bilirsiniz, bunu sürekli söyleriz. Aslında bunu yaparken kastedilen, aviyen olmayan, yani uçamayan dinozorların yok olduğudur. Söylemeye çalıştığımız, alışageldiğimiz Tyrannosaurus veya Triceratops gibi büyük ve karasal dinozorların yok olduğudur. Yoksa dinozorların, yani Dinosauria süperfamilyasının tamamı yok olmamıştır. Günümüzde dinozorlar halen yaşamaktadır! Kuşlar, on milyonlarca yıl önce yaşamış dinozorların kuzenleri değil, doğrudan doğruya torunlarıdır!

Bunun bol miktarda ve çok farklı çeşitlerde kanıtları bulunmaktadır. Örneğin kuşlardaki bazı genleri susturarak, atasal dinozor ağız yapısını basitçe üretmek mümkündür ve laboratuvar şartlarında evrimagaci.org/gagalar-yerine-dinozorlar-gibi-burunlari-olan-kuslar-yaratildi-3642" target="_blank">yapılmıştır! Benzer şekilde, kuşların ve dinozorların en yakın akrabası olan timsahların pullarının, Sox2, Zic1, Grem1, Spry2 ve Sox18 gibi genlerde meydana gelen mutasyonlar sonucunda uzayarak tüy benzeri proto-tüy yapısına dönüşebildiği laboratuvar deneyleriyle gösterilmiştir. Ancak embriyoloji ve gelişimsel biyolojiden gelen kanıtlar da oldukça şaşırtıcı olabilmektedir. Örneğin aşağıdaki fotoğrafta bir balıkçıl yavrusu görülmektedir.

Yavru Balıkçıl
Wiki24

Bu yavrunun morfolojik özellikleri, dinozorları yakınen temsil etmektedir. Sadece Jurassic Park gibi uyarlamalarda gördüğümüz dinozorları da değil - gerçek anlamıyla Dinosauria süperfamilyasından uçamayan dinozorları... Özellikle de ayak, boyun ve kafatası yapısı, birçok dinozordan alışageldiğimiz yapıları harika bir şekilde yansıtmaktadır.