Gece Modu

Bu yazı, Phys.org isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Yaşamın ana bileşenlerinin Dünyaya çarpan kuyruklu yıldızlardan gelmiş olabileceğine dair yeni kanıtlar bulundu.

En eski sorulardan biridir: Dünyadaki yaşamın kaynağı nedir? Uzayın derinliklerini simüle eden yeni bir deney ortaya çıkardı ki yaşamın karmaşık yapı taşları, gezegenler arası buzlu toz bulutlarında oluşmuş, oradan Dünyaya taşınmış ve yaşamı ortaya çıkarmış olabilirler.

California, Berkeley ve Hawaii Üniversitelerinden kimyagerlerin araştırması gösterdi ki uzaydaki şartlar, tüm canlılar tarafından paylaşılan ve yaşamın temel yapı taşları olan karmaşık dipeptitleri (bağlı amino asit çiftlerini) yaratabiliyor.

Bu keşif dipeptit moleküllerinin, Dünya'ya kuyruklu yıldızlar veya meteoritler tarafından getirilmiş, burada protein (polipeptit), enzim ve şekerler gibi yaşam için gerekli moleküllerin oluşumunu katalize etmiş olma ihtimallerinin mümkün olduğunu gösteriyor. The Astrophysical Journal‘da yayınlanan makalenin yazarlarından biri olan Berkeley Üniversitesi'nden kimyager Richard Mathies şöyle diyor:

Yaşamın en temel yapı taşlarının Dünya dışından gelmiş olabilme ihtimalini değerlendiriyor olmak büyüleyici bir şey.

Bilim insanları, Dünya'ya düşen meteoritlerde amino asitler gibi temel organik moleküllerin var olduğunu daha önce keşfetmiş, ancak daha karmaşık moleküller bulamadıkları için karmaşık kimyanın Dünya'nın okyanuslarında başlamış olması gerektiğini varsaymışlardı.

Hawaii Üniversitesinden Seol Kim ve Ralf Kaiser, Ultra yüksek vakumlu bir odacık içersinde, 10 Kelvin’de (mutlak sıfırdan sadece 10 derece fazla) içinde karbon dioksit, amonyak ve metan, etan, propan gibi farklı hidrokarbonlar bulunan buzlu bir kartopu simüle ettiler.

Kartopunu uzaydaki yüksek enerjili radyasyonu taklit edecek şekilde yüksek enerjili elektronlara maruz bırakıldıklarında kimyasallar, yaşamın yapı taşları dipeptitler gibi karmaşık organik moleküller oluşturdular.

Daha sonra Berkeley Üniversitesi'nden Mathies ve Amanda Stockton bu organik kalıntıları Mathies’in, Güneş Sistemi'ndeki küçük organik molekülleri tespit etmek ve tanımlamak için tasarladığı ultra-hassas bir cihaz olan Mars Organik Analiz cihazında analiz ettiler. Analiz neticesinde Dünya'da biyolojik evrimi başlatmış olabilecek karmaşık moleküller buldular: 9 farklı aminoasit ve en az iki dipeptit.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 12/12/2019 20:34:16 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1050