Tüm Reklamları Kapat

Vücudunuzdaki Hücreler Günde Toplam Kaç Defa Mitoz Bölünme Geçiriyor?

Vücudunuzdaki Hücreler Günde Toplam Kaç Defa Mitoz Bölünme Geçiriyor? Twitter
1 dakika
13,475
Tüm Reklamları Kapat

Ortalama bir insan vücudunda 37 trilyon civarında hücre bulunmaktadır ve bu hücrelerde günde 2-3 trilyon defa mitoz bölünme gerçekleşmektedir! Bu bölünmelerde sıklıkla hatalar yapılır ve mutasyonlar oluşur. Bu hatalar ve mutasyonlar genellikle düzeltilir; ancak bazıları düzeltme mekanizmalarından kurtulabilir.

Ola ki bu mutasyonlar üreme hücreleri, üreme hücrelerinin üretildiği dokular, zigot veya embriyonun erken evrelerindeki hücrelerinde meydana gelirse, evrimsel anlama sahip olan kalıtsal mutasyonlar haline gelirler. Bu sayede popülasyon içerisinde rastgele çeşitlilik yaratılmış olur.

Tüm Reklamları Kapat

Birçok mutasyon ani etkili olmadığı için, nesilden nesile aktarılır ve başka mutasyonlarla bir araya geldiklerinde kademeli ve ufak değişimler yaratır. Dolayısıyla evrimsel süreçte evrimin yaşanabilmesi için "doğru zamanda doğru mutasyonun meydana gelmesi"ni beklemeye gerek yoktur. Popülasyon içerisinde çeşitlilik sürekli olarak yaratılır ve sürekli bir gen çeşitliliği bulunur; çevre şartları değiştikçe bu varyasyonlardan bazıları avantajlı konuma geçer, bazıları dezavantajlı...

Buna bağlı olarak avantajlı olanlar daha kolay hayatta kalır ve ürerler. Bu sayede, kendilerini avantajlı kılan o genetik varyasyonları da gelecek nesillere daha fazla aktarıp popülasyonların özellik dağılımlarının nesilden nesile kademeli ve yumuşak bir biçimde değişmesine neden olurlar. İşte bu, evrimin ta kendisidir!

Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/02/2024 13:38:19 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4793

Tüm Reklamları Kapat
Kırmızı Gören Boğalar Neden Sinirleniyor?
Spiderman Gerçek Olabilir mi?
Bilmeden Sahip Olabileceğiniz 10 Anormal Özellik!
Batarya Gizemi: Modern Piller Nasıl Çalışıyor ve Neden Bu Kadar Az Gidiyor?
Gizemli
Gizemli "Benford Yasası", Seçim Hilelerini İspatlamakta Nasıl Kullanılır?

Ç. M. Bakırcı. Vücudunuzdaki Hücreler Günde Toplam Kaç Defa Mitoz Bölünme Geçiriyor?. (14 Aralık 2016). Alındığı Tarih: 22 Şubat 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/4793
Bakırcı, Ç. M. (2016, December 14). Vücudunuzdaki Hücreler Günde Toplam Kaç Defa Mitoz Bölünme Geçiriyor?. Evrim Ağacı. Retrieved February 22, 2024. from https://evrimagaci.org/s/4793
Ç. M. Bakırcı. “Vücudunuzdaki Hücreler Günde Toplam Kaç Defa Mitoz Bölünme Geçiriyor?.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, 14 Dec. 2016, https://evrimagaci.org/s/4793.
Bakırcı, Çağrı Mert. “Vücudunuzdaki Hücreler Günde Toplam Kaç Defa Mitoz Bölünme Geçiriyor?.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, December 14, 2016. https://evrimagaci.org/s/4793.