Vücudunuzdaki Hücreler Günde Toplam Kaç Defa Mitoz Bölünme Geçiriyor?

Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Ortalama bir insan vücudunda 37 trilyon civarında hücre bulunmaktadır ve bu hücrelerde günde 2-3 trilyon defa mitoz bölünme gerçekleşmektedir! Bu bölünmelerde sıklıkla hatalar yapılır ve mutasyonlar oluşur. Bu hatalar ve mutasyonlar genellikle düzeltilir; ancak bazıları düzeltme mekanizmalarından kurtulabilir.

Ola ki bu mutasyonlar üreme hücreleri, üreme hücrelerinin üretildiği dokular, zigot veya embriyonun erken evrelerindeki hücrelerinde meydana gelirse, evrimsel anlama sahip olan kalıtsal mutasyonlar haline gelirler. Bu sayede popülasyon içerisinde rastgele çeşitlilik yaratılmış olur.

Birçok mutasyon ani etkili olmadığı için, nesilden nesile aktarılır ve başka mutasyonlarla bir araya geldiklerinde kademeli ve ufak değişimler yaratır. Dolayısıyla evrimsel süreçte evrimin yaşanabilmesi için "doğru zamanda doğru mutasyonun meydana gelmesi"ni beklemeye gerek yoktur. Popülasyon içerisinde çeşitlilik sürekli olarak yaratılır ve sürekli bir gen çeşitliliği bulunur; çevre şartları değiştikçe bu varyasyonlardan bazıları avantajlı konuma geçer, bazıları dezavantajlı...

Buna bağlı olarak avantajlı olanlar daha kolay hayatta kalır ve ürerler. Bu sayede, kendilerini avantajlı kılan o genetik varyasyonları da gelecek nesillere daha fazla aktarıp popülasyonların özellik dağılımlarının nesilden nesile kademeli ve yumuşak bir biçimde değişmesine neden olurlar. İşte bu, evrimin ta kendisidir!

• M. Byrne. Stare Into This Genetic Material And Be Terrified. (2014, Kasım 16). Alındığı Tarih: 03 Ağustos 2019. Alındığı Yer: Vice
  • ASU. Building Blocks Of Life. (2019, Ağustos 03). Alındığı Tarih: 03 Ağustos 2019. Alındığı Yer: Arizona State University
  • E. Bianconi. (2013). An Estimation Of The Number Of Cells In The Human Body. Annals of Human Biology, sf: 463-471.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 15/10/2019 03:15:37 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4793

“İnsanlığın tümünü sevmek, komşumuzu sevebilmekten daha kolay gözükmektedir.”
Eric Hoffer