Uyku, Oyun ve Ekranlar: Çocuklar Bir Gününü Nasıl Geçirmeli?
Yeni Bir Uygulama, Çocukların Günlerini Daha Doğru Planlamalarına Yardımcı Oluyor!
Bu haber 2 yıl öncesine aittir. Haber güncelliğini yitirmiş olabilir; ancak arşivsel değeri ve bilimsel gelişme/ilerleme anlamındaki önemi dolayısıyla yayında tutulmaktadır. Ayrıca konuyla ilgili gelişmeler yaşandıkça bu içerik de güncellenebilir.
"Çok spor yapmayın.", "Çok uykusuz kalmayın." Ebeveynler, sürekli olarak çocuklarını ne yapmaları gerektiği konusunda yönlendirir ve günü en "doğru" şekilde yönetmeye çalışırlar. Geliştirilen yeni bir uygulama, ebeveynlerin çok ihtiyaç duydukları bu desteği sağlayarak, ödevler, ders dışı zaman ve dinlenme sürelerini doğru şekilde yönetmek konusunda onlara destek olabilir.
Güney Avustralya Üniversitesi tarafından Murdoch Çocuk Araştırma Enstitüsü ile ortaklaşa geliştirilen Sağlıklı Gün Uygulaması, ebeveynlerin; çocuklarının zihinsel, fiziksel ve akademik gelişimlerine en iyi şekilde katkıda bulunabilecek aktivite kombinasyonlarını planlamalarına yardımcı oluyor.
Araştırma, 60 dakikalık ekran süresini, 60 dakikalık fiziksel aktiviteyeyle değiştirmenin, %4,2 daha düşük vücut yağı, %2,5'lik esenlik ve %0,9 daha yüksek akademik performans ile sonuçlandığını buldu.[1] Güney Avustralya Üniversitesi'nin baş araştırmacısı Dr. Dot Dumuid, uygulamanın ebeveynlerin ve sağlık profesyonellerinin çocukların zaman kullanımı, sağlık ve akademik sonuçları arasındaki ilişkileri daha iyi anlamalarına yardımcı olacağını söylüyor ve ekliyor:
Çocukların zamanlarını nasıl kullandıkları; sağlıkları, esenlikleri ve üretkenlikleri üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir. Ekranların, çocukların sağlığı için pek iyi olmadığını biliyoruz. Bu nedenle spor yapma pahasına video oyunları oynamayı seçiyorlarsa, sağlıkları üzerindeki olumsuz etkileri tahmin etmek kolaydır. Bu uygulama, daha sağlıklı davranışlara rehberlik etmeye yardımcı olmaktadır. Bir çocuğun gün içindeki mevcut aktivitelerini takip ederek ve bunları ayarlamak için uygulamayı kullanarak, herhangi bir değişikliğin çocuğun fiziksel durumu, esenlik düzeyi ve akademik performansı üzerinde nasıl bir etki yaratması beklendiğini modelleyebiliriz. Bu uygulama, çocuklar için sağlık ve iyi hissetme sonuçlarını tahmin edebilen hızlı ve kolay bir araçtır.
Avustralya Çocuk Sağlığı Kontrol Noktası çalışmasından (11-12 yaş arası çocuklar) elde edilen 1685 veri kaydını değerlendiren bu uygulama, kullanıcıların zamanı kullanma davranışlarında farazi ayarlamalar yapmalarını sağlıyor.[2]
Uygulama ilk olarak, kullanıcılardan bir çocuğun mevcut 24 saatlik zaman kullanımını yedi kategoride girmelerini istiyor. Bu kategoriler şunlar:
- Uyku
- Ekran süresi
- Fiziksel aktivite
- Sakin geçen zaman (kitap okumak ya da şarkı dinlemek gibi)
- Pasif ulaşım (toplu taşımaya ulaşmak için harcanan zaman gibi)
- Okulla ilgili zaman (ödevler dahil)
- Ev ya da öz bakım işleri (oda temizlemek ya da diş fırçalamak gibi)
Uygulama, sağlık profesyonellerinin ergenlik ve sosyoekonomik durumu hesaba katması için gelişmiş bir seçenek içeriyor. Kullanıcılar, soldaki menüden "yeniden bölüştürmeleri belirle" alt menüsü açarak, seçtikleri zamanları yeniden bölüştürmeyi denemek için kaydırıcıları hareket ettirebiliyor. Vücut yağ yüzdeleri, psikolojik sağlık ve akademik performansta beklenen farklılıklar, sayısal ve grafiksel formatlarda sunuluyor. Dr. Dumuid uygulama üzerine şöyle söylüyor:
Sağlıklı Gün Uygulaması; ebeveynlerin, bakıcıların ve sağlık profesyonellerinin bir çocuğun gününde yapılacak olası değişiklikleri düşünmesine ve bunun sağlık sonuçlarını nasıl etkileyebileceğini tahmin etmesine olanak tanımaktadır. Ebeveynleri uygulamayı kullanmaya teşvik ediyorum. Bu, çocuğunuzun arabada, bir kafede veya randevusunu beklerken ne kadar ekran başında kaldığını yeniden gözden geçirmenize neden olabilir. Deneyin ve görün. Sonuçlar sizi şaşırtabilir.
İçeriklerimizin bilimsel gerçekleri doğru bir şekilde yansıtması için en üst düzey çabayı gösteriyoruz. Gözünüze doğru gelmeyen bir şey varsa, mümkünse güvenilir kaynaklarınızla birlikte bize ulaşın!
Bu içeriğimizle ilgili bir sorunuz mu var? Buraya tıklayarak sorabilirsiniz.
Soru & Cevap Platformuna Git- 9
- 1
- 1
- 1
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- ^ D. Dumuid, et al. (2022). Your Best Day: An Interactive App To Translate How Time Reallocations Within A 24-Hour Day Are Associated With Health Measures. PLOS ONE, sf: e0272343. doi: 10.1371/journal.pone.0272343. | Arşiv Bağlantısı
- ^ Child Health Checkpoint. Centre For Community Child Health. Alındığı Tarih: 11 Kasım 2022. Alındığı Yer: RCH | Arşiv Bağlantısı
Evrim Ağacı'na her ay sadece 1 kahve ısmarlayarak destek olmak ister misiniz?
Şu iki siteden birini kullanarak şimdi destek olabilirsiniz:
kreosus.com/evrimagaci | patreon.com/evrimagaci
Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/11/2024 14:17:25 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/13196
İçerik Kullanım İzinleri: Evrim Ağacı'ndaki yazılı içerikler orijinallerine hiçbir şekilde dokunulmadığı müddetçe izin alınmaksızın paylaşılabilir, kopyalanabilir, yapıştırılabilir, çoğaltılabilir, basılabilir, dağıtılabilir, yayılabilir, alıntılanabilir. Ancak bu içeriklerin hiçbiri izin alınmaksızın değiştirilemez ve değiştirilmiş halleri Evrim Ağacı'na aitmiş gibi sunulamaz. Benzer şekilde, içeriklerin hiçbiri, söz konusu içeriğin açıkça belirtilmiş yazarlarından ve Evrim Ağacı'ndan başkasına aitmiş gibi sunulamaz. Bu sayfa izin alınmaksızın düzenlenemez, Evrim Ağacı logosu, yazar/editör bilgileri ve içeriğin diğer kısımları izin alınmaksızın değiştirilemez veya kaldırılamaz.