Tamamı Dizilenen Termit Genomu, Böceklerin Yaşam Döngüsünü Aydınlatıyor!

Bu, Onlara Karşı Verdiğimiz Mücadelede Kilit Role Sahip!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Böcekler yumurtadan çıktıktan sonra metamorfoz geçirerek çeşitli formlardan geçerler ve nihayetinde yetişkinliğe ulaşırlar. Metamorfoz süreci, bir böcek popülasyonu içerisindeki farklı görevdeki bireylerin oluşabilmesini mümkün kılar. Örneğin görselde gösterilen askerler, kanatlı yetişkinler, birincil yetişkinler, neotenik böcekler metamorfoz sayesinde yumurtadan çıkan benzer bireylerden üretilebilir. Böylelikle birbirinden farklı yavrular yapmak gibi daha zorlu bir süreçten geçilmemiş olur.

Aşağıdaki fotoğrafta, genomu 21 Mayıs 2014'te tamamen dizilenen Nevada Nemli Odun Termiti, yani Zootermopsis nevadensis türünün yaşam döngüsü ve olası rolleri gösterilmektedir. Genomu dizilenen canlılar grubuna katılan bu termitler, insanların yapılarında yılda 40 milyar Amerikan doları zarara neden olmaktadır! Artık genomlarını bildiğimiz için, onlarla savaşmamız çok daha kolay olacak.

Genomun dizilenmesi sadece türümüzün rahatını sağlamaya değil, evrimsel biyoloji sayesinde geliştirebildiğimiz öngörülerimizi doğrulamaya da yarıyor. Örneğin evrimsel süreçte bu termitleri diğer sosyal türlerden ayıranın ne olduğu tespit edilebildi. Bu ayrımlardan biri, türün evrimsel geçmişinde meydana gelen değişimlerden bazılarının erkeklerin spermlerinin yapısını değiştirmiş olması. Bu termitlerde spermlerin özelliklerini etkileyen bazı genler, diğer sosyal türlere göre çok daha aktif ve fazla sayıda. Bir diğer farklılık ise bu termitlerin koku reseptörlerinin sayısının azalmış olması.

Ayrıca makalede yayınlanan bu güzel görsel sayesinde bir böceğin yaşam döngüsünü görebiliyoruz.

• N. Terrapon, et al. (2014). Molecular Traces Of Alternative Social Organization In A Termite Genome. Nature.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 20/07/2019 09:13:59 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2362