Tüm Reklamları Kapat

Tamamı Dizilenen Termit Genomu, Böceklerin Yaşam Döngüsünü Aydınlatıyor!

Genom Dizilemesi, Termitlere Karşı Verdiğimiz Mücadelede Kilit Role Sahip!

Tamamı Dizilenen Termit Genomu, Böceklerin Yaşam Döngüsünü Aydınlatıyor! Terminix
1 dakika
5,787
Tüm Reklamları Kapat

Böcekler yumurtadan çıktıktan sonra metamorfoz geçirerek çeşitli formlardan geçerler ve nihayetinde yetişkinliğe ulaşırlar. Metamorfoz süreci, bir böcek popülasyonu içerisindeki farklı görevdeki bireylerin oluşabilmesini mümkün kılar. Örneğin görselde gösterilen askerler, kanatlı yetişkinler, birincil yetişkinler, neotenik böcekler metamorfoz sayesinde yumurtadan çıkan benzer bireylerden üretilebilir. Böylelikle birbirinden farklı yavrular yapmak gibi daha zorlu bir süreçten geçilmemiş olur.

Aşağıdaki fotoğrafta, genomu 21 Mayıs 2014'te tamamen dizilenen Nevada Nemli Odun Termiti, yani Zootermopsis nevadensis türünün yaşam döngüsü ve olası rolleri gösterilmektedir. Genomu dizilenen canlılar grubuna katılan bu termitler, insanların yapılarında yılda 40 milyar Amerikan doları zarara neden olmaktadır! Artık genomlarını bildiğimiz için, onlarla savaşmamız çok daha kolay olacak.

Tüm Reklamları Kapat

Genomun dizilenmesi sadece türümüzün rahatını sağlamaya değil, evrimsel biyoloji sayesinde geliştirebildiğimiz öngörülerimizi doğrulamaya da yarıyor. Örneğin evrimsel süreçte bu termitleri diğer sosyal türlerden ayıranın ne olduğu tespit edilebildi. Bu ayrımlardan biri, türün evrimsel geçmişinde meydana gelen değişimlerden bazılarının erkeklerin spermlerinin yapısını değiştirmiş olması. Bu termitlerde spermlerin özelliklerini etkileyen bazı genler, diğer sosyal türlere göre çok daha aktif ve fazla sayıda. Bir diğer farklılık ise bu termitlerin koku reseptörlerinin sayısının azalmış olması.

Ayrıca makalede yayınlanan bu güzel görsel sayesinde bir böceğin yaşam döngüsünü görebiliyoruz.

• N. Terrapon, et al. (2014). Molecular Traces Of Alternative Social Organization In A Termite Genome. Nature. | Arşiv Bağlantısı
Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/02/2024 13:54:29 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2362

Tüm Reklamları Kapat
Kırmızı Gören Boğalar Neden Sinirleniyor?
Spiderman Gerçek Olabilir mi?
Bilmeden Sahip Olabileceğiniz 10 Anormal Özellik!
Batarya Gizemi: Modern Piller Nasıl Çalışıyor ve Neden Bu Kadar Az Gidiyor?
Gizemli
Gizemli "Benford Yasası", Seçim Hilelerini İspatlamakta Nasıl Kullanılır?

Ç. M. Bakırcı. Tamamı Dizilenen Termit Genomu, Böceklerin Yaşam Döngüsünü Aydınlatıyor!. (22 Mayıs 2014). Alındığı Tarih: 21 Şubat 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/2362
Bakırcı, Ç. M. (2014, May 22). Tamamı Dizilenen Termit Genomu, Böceklerin Yaşam Döngüsünü Aydınlatıyor!. Evrim Ağacı. Retrieved February 21, 2024. from https://evrimagaci.org/s/2362
Ç. M. Bakırcı. “Tamamı Dizilenen Termit Genomu, Böceklerin Yaşam Döngüsünü Aydınlatıyor!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, 22 May. 2014, https://evrimagaci.org/s/2362.
Bakırcı, Çağrı Mert. “Tamamı Dizilenen Termit Genomu, Böceklerin Yaşam Döngüsünü Aydınlatıyor!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, May 22, 2014. https://evrimagaci.org/s/2362.