T. rex ve Serçe

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Günümüzdeki bütün modern kuşların dinozorlardan evrimleşmiş olduğu gerçeği, sanatçıların da içeriklerine bol bol malzeme ettikleri konulardan birisidir (en azından yabancı ülkelerde). Günümüzde balkonlarımızda ekmek kırıntısı peşinde koşan serçelerden her yanı dolduran güvercinlere, göklerin efendileri olan kartallar, şahinler, atmacalardan tutun da pek az kişinin bildiği Hoatzin gibi daha antik kuşlara kadar tüm kuşlar, dinozorlar hanedanlığının varisleridir. Tıpkı insanların maymun atalarının izlerini vücutlarında kalıcı bir damga gibi taşıması gibi, kuşlar da atalarının izlerini kemiklerinde, kanatlarında, tüylerinde, ayaklarında, kanlarında, beyinlerinde, genlerinde ve her yerlerinde taşımaktadır. Özellikle bir kuşun (örneğin bir tavuğun) ayağına bakan bir kişi, bir dinozorun ayağı ile arasında boyutlar haricinde pek bir fark göremeyecektir (ki Jurassic World filminde akıllıca yapılan göndermelerden birisi de tam olarak budur). Bir karganın akıl dolu hareketlerini izleyen biri, vakt-i zamanında benzer zekaya sahip dinozorların bu akıl dolu hareketleri avlarının etrafını sarıp onları tuzağa düşürmek için nasıl kullandıklarını daha iyi anlayacaktır.

Evrimsel biyolojiyi bilmek hayata bakış açınızı değiştirecektir, buna şüphe yok. Kimi zaman bu, insanın tüm türlerle ortak bir mirası paylaştığı gerçeği gibi "derin felsefi" düşüncelere etki etmesi şeklinde olabilir. Kimi zamansa bir otobüs durağında geç kalmış otobüsü beklerken, asfaltın çatlakları arasına kaçmış besin kırıntılarını eşeleyen bir kuşun bir zamanlar tüm Dünya'ya kök söktürmüş efendilerin torunları olduğu gerçeğini fark edip, bu "basit" hayvanı görmezden gelmek yerine daha dikkatli incelemeye itmek şeklinde...

Bilim, her türlü ufuk açıcı bir deneyim. Sonuna kadar tadını çıkarın.

Teşekkür: Caner Telimenli

Sicim Teorisine Dair Temel Bilgiler

Ufacık Böceklerle Beslenen Örümceklerin Bazılarının Zehri Neden İnsanı Öldürebilecek Kadar Güçlüdür?