Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Yerçekimsiz alan nasıl yapılır?

Merhabalar. Evrende kütleçekim kuvveti olmayan bir yer olması imkansızdır. Güneş gibi bir yıldızın kütleçekimi bile tüm evreni çok az bile olsa etkiler. Sadece kütleçekimini tabiri caizse ''kandırmak'' mümkündür. Dört doğal kuvvetten en zayıfı kütleçekim kuvvetidir ve ufacık bir balonu saçınıza sürtüp kağıt parçalarına tutarak bile kütleçekimini yenebilirsiniz fakat dediğim gibi bu durum kütleçekimini yok etmez, sadece etkilerini hissetmeyiz. Peki anlattığınız sistem ile kütleçekiminin etkilerini yok etmek mümkün müdür?

Evet, mümkündür ve buna Penning tuzağı adı verilir. Bu sistem Dünya çapında birçok laboratuvarda kullanılmaktadır. Örnek vermem gerekirse çok küçük miktarlarda ürettiğimiz antimaddenin normal maddeyle temas etmesi durumunda çok büyük bir patlama gerçekleşir. Dolayısıyla antimaddenin hiçbir şeye (havadaki oksijen,hidrojen atomlarına bile) temas etmemesi gerekir. Penning tuzağı adı verilen bu sistem sayesinde antimadde saklanır ve depolanır. Aşağıda bıraktığım görselden inceleyebilirsiniz.

Penning tuzağı
Türkçe Bilgi

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kullandığım kaynakları ekliyorum. Bilimle kalın.

1. Wikipedia Penning Tuzağı
  2. Wikipedia Antimadde

Puan Ver

“Bir yenilgi nedir? Eğitimden, daha iyiye doğru bir ilk adımdan başka bir şey değildir.”
Wendell Phillips