Puan Ver
Puan Ver

Tüm evrim ağacı ailesine selamlar. Benim sorum şöyle: canlılar ilk yarandığı zaman, hücreler nasıl canlılık özelliliyi kazanmışdır?

Nasıl oldu da cansız maddelerden canlılar yarandı? Makromolekul dediyimiz şeyler nasıl birleşip bilinç kazandılar?

bilimde canlılık ve cansızlık arasında bir fark yok denilebilir. canlılık cansızlığın bir çeşit varyasyonu desem yanlış olmaz herhalde. abiyogenez i araştırmanı öneririm. abiyogenez : Canlılığın ve canlılığa dair temel organik moleküllerin; cansızlıktan ve inorganik moleküllerden, doğal yollarla, kimyasal evrim süreciyle ortaya çıkmasını sağlayan sürecin adı. Abiyogenez Teorisi çerçevesinde bu olay, günümüzden 4 milyar kadar yıl önce Dünya'da yaşanmıştır; ancak Dünya dışında başka gezegenlerde yaşanmış ve/veya yaşanıyor olması ihtimali de bulunmaktadır.

Atom ve moleküllerin herhangi bir bilinci yoktur. Rastgele başka atom ve moleküllerle birleşirler ve bunun sonucu canlılar oluşur. Dünya üzerindeki tüm canlılar bu sayede var olmuştur. Tüm canlıların bu şekilde var olması imkansız gelebilir. Ancak şu anda dünya üzerinde var olamayan canlılar da var. Yani her molekül birleiimlerinde yeni bir canlı oluşmuyor. Sadece belli birleşimlerde yeni cankılar meydana geliyor.

Yeni canlı oluşturmaya uygun biçimde birleşen moleküller yeni canlılar meydana getirir. Ancak yeni canlı oluşturacak biçimde birleşmediği için dünya üzerinde var olabilecek birçok canlı var olamadı.

“Sırf uzun süredir içine düşmüş halde bulunduğunuz için bir hataya tutunmaktan vazgeçin.”
Aubrey De Graf