İnanç biçimlerine dahil olmak, kişinin kendi inanç biçiniminin öznel olmasını engellememektedir. Kişiler, inançlı - inançsız olarak tanımlansa bile, bu sonuca ulaşma nedeni tamamen kendisine özeldir. Bu nedenle inanç biçimlerine ait kavramlara anlam yükleme de kişisel olmaktan kurtulamaz temel genel tanımlara rağmen.
Tanrı ise en temel inanç biçimi kavramı olarak karşımıza çıkıyor. Bir inançlı kişi için tanrı, üstün yüce iken, inançsız biri genel olarak gereksiz ve anlamsız olacaktır, bunun nedenleri ve kapsamı kişiye özel olacaktır. (Hatta bir çok inanma ve inanmama ya neden olan tanrı tanımı hatalıdır. En bilinen örneği, dünyada acılara izin veren bir süper insan tanımı.)
Bu açıdan tanrısal özellikleri değerlendirirken tek bir tanım üzerinden gidilemez.
En genel haliyle, tanrısal tanımlarda tanrısal nitelikler sembolik verilir. İnsanın hemen anlayabileceği bir yaratıcı olmadığı için, kişiye verilmiş akıl ile tartabileceği haliyle sunulur. Böyle baktığımızda kişinin bu sembolik anlatımı nasıl anladığı ile çok yakından alakalıdır. Semavi dinlerdeki tanrı tasviri için yukarıda gözetleyen bir tanrı algısı tamamen yanlış olacaktır. Ya da yapılan olumsuzlukları dünyada cezalandırması gereken bir tanrı algısı yanlış olacaktır.
Burada esas olan, bir kavramın, içindeki çıktığı disiplinin tanımlarıyla ele almaktır.
Tanrı kavramını ele alacaksak, hangi inanış biçimine ait tanrıyı ele alıyoruz, bu inanış biçimine ait kaynak - öğretide tanrı tanımı referansları nelerdir konuları merkezde olmak zorunda. Bir çok inançlı olduğunu iddia eden birey ve inançsız olduğunu iddia eden birey, bu teorik derinliğe ulaşmadan tanrı kavramı için sonuca gitmekte.
Tanrının özelliklerinin bizzat doğruluğunu sorgulamanın bir yolu olamayacağı için, her tanrı kavramının içinden çıktığı öğreti - inanç biçimindeki tanımı ile algısı karşılıştırılabilir kültür içindeki. Bu da, aslında olan tanrı ile, o inanış şeklinin müntesiplerince algılanma biçimi arasındaki farkı verecektir. Tabii ki bizim o inanışın tanrı sı için algımızın farkını da.
Yani tanrısal özelliklerin doğru olup olmadığı bizim onu doğru anlayıp anlamadığımız ile ilgili aslında.