Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Tam yanımızda bir atom bombası patlarsa tam olarak etkileri ne olur?

Parça pinçik mi oluruz? Parça pinçik olursak parçalarımıza ne olur? Erirler,pişerler mi?.. Ve bu soruya ek olarak hamam böcekleri ile ilgili söylenti doğru mudur? Cidden etrafımıza hamam böceği sarsak bir herhangi ölümcül bir mesafedeki atom bombasından sağ çıkabilir miyiz?

merhabalar emre yıldız

eger tam yanına bir atom bombası duserse ne parca pinçik olursun, ne de erirsin . 1 mili saniyede gunesin yuzeyinden bile daha sıcak bir plazma topu acıga cıkar ve 2 km capındaki hersey buharlasır. tozunu bile bulamayız. yok olursun demek cokta yanlıs sayılmaz.

(cidden etrafımıza hamam böceği sarsak bir herhangi ölümcül bir mesafedeki atom bombasından sağ çıkabilir miyiz) demişsin çok sallama bir idda bu. gerceklik payı yok . ama su yanı dogrudur, hamam bocekleri diğer canlılara oranla radyasyona daha dayanıklıdır. mytbusters da bir bolumde izlemiştim. atom bombasından sonra geride kalan radyasyona dayanabilir.sanırım bu soylentinin abartılmış versiyonu senin dediğin.

aslında atom bombaları demişken hep benim aklıma başka soru takılır. Acaba atom bombasına sahip olmak, insanları daha güvende hissettiriyor mu?

Puan Ver

Atom bombası nükleer fisyon ile çalışır. Atomlar parçalanır ve artan parçacıklar başka atomları zincirleme şekilde parçalar. Parçalanma hızı eksponansiyel olarak artar. Kontrolden çıkmış bir nükleer santrale benzetilebilir. Saçılan ışın ve parçacıklar dokularınızı tahrip eder ve DNAnızı bozar. Ama yakınında binlerce derece sıcaklık ve bir ses dalgası olacaktır. Yani yanınızda patlarsa ilk olarak buharlaşırsınız. Sonra çevreye saçılırsınız

Hamam böcekleri radyasyona daha dirençlidir. Çevrenizdeki hamam böcekleri ise kütlesi kadar bir bariyer görevinden başka işe yaramaz. Kurşun, beton ve su çok çok daha iyi bariyerlerdir. Ancak dibinizdeki patlamanın ısı enerjisi ile başa çıkmak pek imkanlı görünmüyor.

Puan Ver

“Evrimsel süreçte ortaya çıkıp da, er ya da geç işlev kazanmayan bir özelliğe hiç rastlamadım.”
H. G. Wells