Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Soğuk bölgelerde insanlar beyaz tenli iken sıcak bölgede insanlar koyu tenli ama güneş ışığı beyaz rengi yansıtıyor koyu rengi emiyor peki nasıl?

Ama güneş ışığı beyaz rengi yansıtıyor koyu rengi emiyor peki beyaz tenliler nasıl ısınabiliyor koyu tenliler nasıl soğuyabilir.

Aslında beyaz ve siyah renkler arasında böyle bir kavramın olduğunu bilsekte ten renklerinde durum farklı oluyor. Yani beyaz güneş ışığını emer siyah yansıtır . Ben bu durumu vüdun terlemesi (soğuması) ile bağdaştırıyorum anlatmak istediğim şey sıcak veya soğuk bölgelerde insanın vücut ısısısını koruması gerek(homeostasi) sıcakta terlemeye ihtiyacı var vücudun soğuması için ; bu yüzden daha çok güneş ışığını yansıtması gerek , soğukta ise vücudun normal sıcaklığını koruması için güneş ışığını emmesi gerekmektedir .

Puan Ver

Evrim daha cok adapte olani devam ettirir. Eger her zaman gunes altinda kalinacagini dusunursek sicak bolgelerde beyaz renkli olan daha avantajli gorulsede. Canlilarin gunesten kacinabilecegini dusunursek. Daha cok radyasyon yayan ve boylece enerjisini daha cok bosaltabilen siyah daha cok avantajli olacaktir. Norveclilerin isiyi korumak icin bembeyaz Afrikalilarin isiyi salmak icin koyu renkli olmasi bence bu yuzdendir. Koyu renk tenlilerin cok cabuk usumesinin nedenide buna baglidir.

....

Thermal Radiation

Energy transferred by thermal radiation is transferred in the form of electromagnetic waves. Often this is infrared radiation, but it can also be visible light or radiation of higher energy.

Thermal radiation is relatively safe, and is not the dangerous nuclear radiation associated with nuclear bombs, etc.

We, and everything around us, are continually absorbing radiated energy, and radiating it away again. When everything is at the same temperature, the amount of energy received is equal to the amount given off and no changes in temperature occur. Hotter objects emit more energy than they absorb, and colder objects absorb more than they emit.

The net rate at which an object radiates energy depends strongly on temperature. For an object with a temperature T (in Kelvin) and a surface area A, the net rate of radiated energy is:

Pnet = Prad - Pabs = σεA(T4 - Tenv4)

where Tenv is the temperature of the surrounding environment, and

the Stefan-Boltzmann constant σ = 5.67 x 10-8 W/m2

ε is known as the emissivity. It is a measure of how efficiently an object absorbs and emits radiated energy. Highly reflective objects have emissivities close to zero. Black objects, on the other hand, generally absorb and emit radiation very well, and have emissivities close to 1. An object with ε = 1 is called a perfect blackbody,

The best absorbers are also the best emitters. Black objects heat up faster than shiny ones, but they cool down faster too.

Puan Ver

• Yazar Yok. Güneşte Kalınca Neden Derimizin Rengi Kararıyor . (09 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 09 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Bilimde bir tahminde bulunmak bilim dışı değildir. Ancak bilim dışından olan herkes, bunun bilim dışı olduğuna inanır.”