Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

şayet insanlar iki insandan geldiyse tüm insanların genetiği iki insandan gelmesi gerekir bbunun araştırması yapılmışmıdır ?

şayet gelmesi mümkün değil ise sizin elinize tiktalikten daha güçlü bir argüman çıkar şayet mümkünse daha evrim filan demezsiniz belki, gene iman etmezseniz farklı bi fantazi bulursunuz artık . Bizde bu gen çeşitliliği iki insan arasında oluşamayacak kadar fazlaysa sebebini araştırırız nerdeki mucizeyle genler değişmiş ona bakarız
Genç Mühendis Düşünür

merhabalar Murat Türk

öncelikle evrimin tanımını yaparak başlayalım. EVRİM: bir POPÜLASYONDAKİ gen ve DNA'nın nesiller içerisindeki değişimidir. yani bir çift üzerinden değil, bir populasyon evrimleşir. o yüzden hiçbir zaman bi ilk insan olmamıştır yada türler birden puff diye ortaya çıkmamıştır. yavaş yavaş genleri ve proteinleri değişerek meydana gelmişlerdir. 200.000 yıl önce homo sapiensler dunyaya gelmemiştir, tam bu tarihte baska bir hayvanken bir anda baska tür de olmamışlardır evrim böyle çalışmaz.

Bu Reklamı Kapat

şöyle bir açıklama da yapayım. evrim teorisi mevcut teknolojimizle tasarlanmış en tutarlı biyoloji yasasıdır(teorisidir). daha iyisi bulunana kadar en iyi teori budur, şayet gelecekte daha iyi bir teori ortaya çıkarsa bilim camiası onu kabul eder ve yoluna devam eder.ama bu yeni çıkacak teori evrim teorisini de kapsaması gerekir. yani yeni buluncak bu "fantazi" gözlemlenmiş, üzerinde düşünülmüş, tartışılmış, akıllı ve çalışkan biyologlar tarafından kabul görmüş somut bilgiler olacak. hiçbir kanıt olmadan görmediğimiz bilmediğimiz şeylere inanmayacağız yada kabullenmeyeceğiz.

Sanırım bu konu için Mitokondriyal Havva ve Y Kromozomu Ademi'nden bahsedebiliriz ama baştan bir uyarı. Mitokondriyal Havva da, Y Kromozomu Ademi de, insanın ilk evriminden (yaklaşık 280.000 yıl öncesinden) sonra bir zamanda yaşamıştır. Kendilerinden önce de insanlar (Homo sapiens) olmuştur, kendi dönemlerinde de insanlar olmuştur, kendilerinden sonra da insanlar olmuştur.

Mitokondrilerimiz içerisinde bulunan genetik materyale "mitokondriyal DNA" ya da kısaca "mtDNA" adı verilir. Bu çok kıymetli bir genetik malzemedir, çünkü neredeyse her zaman anneden yavrulara geçer; babalar bu sürece neredeyse hiç katkı sağlamazlar. Bu sayede, çok hassas bir şekilde çeşitli hastalıkların ve özelliklerin evrimsel geçmişini takip etmemiz mümkün olabilir. mtDNA'nın verdiği bilgiler, sadece baba tarafından gelen ve hiçbir şekilde dişiler tarafından aktarılmayan Y kromozomundan elde edilen bilgiler gibidir. Örneğin, mtDNA kullanılarak şu anda yaşayan bütün insanların en son "annesi" tespit edilebilir. Buna bilimde esprili bir şekilde "mitokondriyal Havva" adı verilir. Bu dişi, eğer şu anda yaşayan bütün insanların soy ağaçları, hiçbir atlama ve sıçrama olmaksızın geriye doğru takip edilecek olursa ulaşılacak olan kadındır. Ne yazık ki bu kadının tam olarak yaşadığı zaman bilinmemektedir. Ancak günümüzden 99.000 ila 234.000 yıl önce arasında bir yerlerde yaşadığı bilinmektedir. Tabii ki, adının gönderme yaptığı efsanevi hikayelerin aksine, bu kadın "ilk kadın" da değildir, "tek kadın" da... Tam tersine, onun yaşadığı dönemde çok sayıda insan dişisi yaşamıştır. Ancak bu dişi ve onun soy hattı, şu anda günümüzde yaşayan tüm insanlara kadar gidecek soy hatlarının atasıdır. Dönemindeki diğer kadınların soy hatları bir noktada tükenmiş, günümüze kadar ulaşamamıştır.

Bu Reklamı Kapat

Aynı şekilde, sadece baba tarafından aktarılan Y kromozomundan elde edilen veriler kullanılarak şu anda yaşamış bütün insanların en son ortak erkek atası tespit edilebilmektedir. Yine, aynı espritüel dille bu erkeğe "Y Kromozomu Ademi" ya da "Y Ademi" adı verilmektedir. Bu erkeğin günümüzden 163900 ila 260200 yıl önce yaşadığı düşünülmektedir. Tıpkı mitokondriyal Havva'da olduğu gibi, Y Kromozomu Ademi de ne "ilk erkek"tir, ne de kendi döneminde yaşamış "tek erkek". Zaten evrimsel süreçte (dolayısıyla doğada ve gerçekte) hiçbir türün "ilk bireyi" ya da "ilk erkeği" ya da "ilk dişisi" diye bir şey olmaz. Evrim süreğendir, kesintisizdir. Ait olduğumuz hayvan türü, Homo sapiens olarak isimlendirilmektedir ve günümüzden ortalamada 280.000 yıl kadar önce ilk defa evrimleştiği düşünülmektedir. İlk bireyi asla var olmamıştır ve "ilk birey" diye bir şeyin var olması da bilimsel olarak imkansızdır.

Bu Reklamı Kapat

Bundan sonrası açıklama kısmı için:

Evrim bir "fantazi" değil bilimin ortaya koyduğu bir gerçektir. Evrim Teorisi bu bilimsel gerçek hakkında elde edilen bilimsel veriler, gözlemler ve deneylerin toplamıdır. Yani fantezi değildir. Siz inancınızı bilime göre yorumlamayı veya bunu yapamıyorsanız inancınızı değiştirmeyi deneyebilirsiniz sırf bu iki yöntemi de yapamadığınız için mucizelere sığınıp bilimden kaçmak iyi bir yöntem değil.

Sorulara Dön